Forradalmi újdonságok a kínai szalonról, van már olcsó villanyautó is

2019.04.18. 06:36

6. Byton M-Byte

Forrás: Byton

Az ex-BMW-s menedzserek által irányított kínai villanyautós startup nyáron elkezdi első szériaautója, az M-Byte gyártását a vadonatúj, 300 ezer autós kapacitású nanjingi gyárban. A 4,85 méter hosszú felső kategóriás villany-SUV már idén piacra kerül Kínában, és a tervek szerint 2020-tól Európában is kapható lesz: a 71 kWh-s akkuval szerelt alapmodell árát kb. 12 millió forintosra ígérik, ami fele annyi, mint a hasonló Audi és Mercedes modellek ára. A Byton főtervezője, az ír David Twohig korábban a Renault-nál dolgozott, az ő munkája például az az Alpine A110, amit idén kis híján megválasztottak az Év Autójának.

Forrás: Byton

Az M-Byte letisztult külseje a mai divat szerinti, és a belseje is roppant modern hatást kelt a három részre osztott (menetadatok, navigáció, multimédia), 48 colos óriásképernyővel, amelynek kezelése egy 8 colos tapipaddal lehetséges. Arról azonban nem vagyok meggyőződve, hogy a kormányra telepített érintőképernyő mennyire hasznos, mivel elvonhatja a figyelmet a vezetésről.

Forrás: Byton

A Byton az Amazon Alexa asszisztensével kínálja az M-Byte-ot, a vezető azonosítása és a profiljának betöltése arcfelismeréssel történik, akárcsak a mobiltelefonoknál. A csúcsváltozat meghajtásáról két villanymotor gondoskodik összesen 475 lóerővel, a nagyobb, 95 kWh-s akkuval 520 kilométer (NEDC) a hatótávolság.

 

7. BYD E-Seed GT

Forrás: The Yomiuri Shimbun/Yomiuri/Jun Yasukawa

A sorozatban negyedik éve a világ legnagyobb villanyautó-gyártójának számító BYD (Build Your Dream) nem kevesebb, mint 23 új vagy frissített modellel érkezett Sanghajba, és ezeknek kb. a harmada volt elektromos hajtású. Messze az E-Seed GT volt a legérdekesebb az újdonságok közül, a látványos tanulmányautót az Auditól átcsábított fő dizájnigazgató, Wolfgang Egger, a Seattól átcsábított külső dizájnért felelős igazgató, JuanMa Lopez és a Daimlertől érkezett belső dizájnért felelős igazgató, Michele Jauch-Paganetti irányításával alkották meg.

Forrás: BYD

A sportautó formáját a kínai kultúrában fontos szerepet játszó sárkányok inspirálták, a felfelé nyíló ajtók értelemszerűen a szárnyakat mintázzák, a hátsó szélvédő bordái pedig a sárkány gerincét. A „Dragon face"-nek nevezett új orrkialakítás később a polgári BYD modelleken is megjelenhet. Sajnos a BYD adós maradt a műszaki adatokkal, csak annyit árult el, hogy az E-Seed GT 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára.

Forrás: BYD

A belső teret három érintőképernyő dominálja, a műszerfalba hajtogatható kormány arra utal, hogy a kocsi legalább 4-es szintű önvezetésre van felkészítve, persze egy tanulmányautó esetében ebben nem lehetünk biztosak.

 

8. Wey X

Forrás: Imaginechina/Gao yuwen - Imaginechina/Gao Yuwen

Kína legnagyobb SUV-gyártója, a Great Wall mindössze két éve alapította a Wey nevű prémiummárkáját, amely ilyen rövid idő alatt is eladott már negyedmillió autót a kínai piacra. Olyan gyorsan nő az értékesítés, hogy már az európai offenzívát tervezik, amelynek első állomása az őszi Frankfurti Autószalonon történő megjelenés lesz.

Forrás: Imaginechina/Gao yuwen - Imaginechina/Gao Yuwen

A Wey a VV5 nevű kompakt SUV mellett a Sanghaji Autószalonon mutatta be első villanyautóját, az egyelőre még tanulmánystádiumban lévő X-et. Hangzatos ígéretekből nincs hiány, 5-ös szintű önvezető rendszert, több mint 700 kilométeres hatótávot és hologramos fedélzeti asszisztenst ígérnek a kocsiba. Az arcfelismeréssel történő beengedés és az óriásképernyő az X-ben is benne van, a karosszéria állítólag jó légellenállású, amit a kamerás tükrök, a burkolt felnik és a süllyesztett kilincsek is jeleznek. Két villanymotor mozgatja a visszafogott megjelenésű SUV-ot, az egyik 130, a másik 190 lóerős, a gyorsulás 0-100 km/órára 4,3 másodpercig tart.

 

9. Grove Granite

Forrás: Autocar

A Grove nevű kínai autós startup azt állítja magáról, hogy a világ első autómárkája lesz, amelyik kizárólag üzemanyagcellás, hidrogénnel üzemelő kocsikat fog gyártani. Nem akármit villantottak a Sanghaji Autószalonon, hanem rögtön egy Pininfarina által tervezett négyajtós luxuskupét, amely a Granite nevet kapta. A wuhani gyártó annak ellenére bízta az olaszokra a formaterv elkészítését, hogy Barcelonában maga is fenntart egy európai dizájnstúdiót.

Forrás: Autocar

A jó arányokkal rendelkező tanulmányautót merész frontrésszel, díszvilágítású maszkkal, és erősen formázott diffúzorral látta el a Pininfarina, az ajtók keret nélküliek, és a tükrök helyén kamerákat találunk.

Grove ObsidianForrás: Grove Automotive

A márka első, 2020-ban érkező sorozatgyártású autója azonban nem a Granite, hanem egy kisebb SUV, az Obsidian lesz, amit szintén kiállítottak Sanghajban. Egy tank hidrogénnel állítólag több mint 1000 km-t tud majd megtenni, de ehhez az is kell, hogy sok energiát tudjon visszatermelni a fékezések során. Biztosan nem lesz olcsó az Obsidian, és nemcsak az üzemanyagcellás hajtás, hanem a szénszálas karosszéria és a felfelé nyíló ajtók miatt sem.

 

10. Zedriv GT3

Forrás: Zedir

Bár a kínai márkák már egyre kevésbé hajlamosak lemásolni az ikonikus európai modelleket, a Zedriv új tanulmányautójába azért nem nehéz belelátni a Porsche 911 vonalait, amire a még GT3 név is ráerősít. Még a LED-es hátsó lámpák is meglepően hasonlítanak a német kocsiéra, nem is beszélve a jellegzetes sárvédőkről vagy a profilnézetről. A különlegesen csillogó, irizáló fényezésű kínai kupé azonban jóval kisebb a 911-nél, a hossza csak 4 méter, amihez 1,65 méteres szélesség és 1,28 méteres magasság tartozik.

Forrás: Zedir

Természetesen a Zedriv újdonsága is elektromos hajtású, a villanymotor 133 lóerős teljesítménye elsőre nem tűnik soknak, de mivel a GT3 tömege akkuval együtt is csak 1,15 tonna, elég jók a menetteljesítmények. A százas sprint 7,6 másodperc alatt megvan, a végsebesség viszont csak 160 km/óra. A 33,9 kilowattórás akkuval a hatótáv 260 kilométer (NEDC).

Használható kínai villanyautó egy Dacia áráért
A Great Wall Motors márkája, az ORA a világ egyik legolcsóbb villanyautójával rukkolt elő. Az állami támogatás levonása után az alapmodell csak 2,5 millió forintnak megfelelő jüanba kerül, ami egészen elképesztő annak fényében, hogy a belseje is egész nívósnak tűnik, és hogy a 33 kilowattórás akkuval több mint 300 kilométer a hatótávja (NEDC). Az oldalról a Smart Forfourra, szemből a Honda E-re hasonlító minit egy 48 lóerős villanymotor hajtja, amivel a végsebesség 100 km/óra. Az R1-re 3 év/120 ezer kilométeres garanciát vállalnak.
Előző
  • 1
  • 2
Következő