Olyan, mint egy nagyra nőtt játékautó – Jeep Wrangler 2.2 CRD teszt

Jeep Wrangler teszt
Vágólapra másolva!
Vígan átverekszi magát olyan akadályokon, amiknek a közelébe sem érhetnek a puhány SUV-ok. Ha jó az idő, nemcsak a tetejét, de még az ajtókat is leszerelhetjük róla. Külseje pedig ugyanazokat a stílusjegyeket hordozza, amiket a II. világháború óta oly sok filmekből ismerünk. Amerika autóiparának egyik legszimpatikusabb karaktere a Wrangler, amelynek új generációja a zord fazon mögött civilizált viselkedést ígér. Beválik a hétköznapokban?
Vágólapra másolva!

Megpróbálhatnánk a meredekebb lejtőt is - bátorodik fel Tamás, az instruktor. Már az előzőnél, ahol amúgy félútról vissza is tolattunk, eszembe jutott, hogy adós vagyok egy fontos írással (az a címe: végrendelet), de gyengeséget nem lehet mutatni, hát induljunk! Felkaptatunk a dombra, a motorháztető végénél semmilyen utat sem látok, csak a távolban az M1-es autópálya távolba tűnő autóit – úgy fest így, mint a gyerekek terepszőnyege, végtelen Matchbox-folyammal.

Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt

Aztán alábukik a Jeep orra, és a lejtmenetvezérlést 1 km/h-ra állítva ereszkedünk is a kaptatón. A biztossági övön lógok, elfehéredő ujjakkal kapaszkodva a majrévasban és óriási bukfencre készülve, miközben a dőlésszögmérő 35 fokot mutat.

De a Wrangler ezt a feladatot is simán megcsinálja,

Tamás egyszer sem lép a fékpedálra. Utána egy kisebb buckán oldalazva megyünk végig a zsámbéki off-road tanpályán (25 fokos az oldaldőlés), betoncsöves rázópályán zötykölődünk, de mindent bír.

Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt

Előzőleg még én ültem a kormány mögött, és keresztül-kasul bejártunk egy SUV-oknak szánt pályát, ami persze meg se kottyant az alvázas, elöl-hátul merev hidas, és ami a fordulékonyság, illetve a rámaszög szempontjából fontos, rövid tengelytávú Jeepnek, pedig ez az utcára szánt Sahara-kivitel. Ilyenkor, vagyis könnyű terepen

elég automatikusan kapcsolódó összkerékhajtásra kapcsolni,

de rázósabb helyzetben fixre is zárható a 4x4, illetve felező aktiválható. Hát ez nem divatterepjáró!

Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt
Jeep Wrangler teszt

Somogybabodra ez a nyerő

Annak, aki komolyan gondolja a dagonyázást, a kínálatból a Rubicon modellt ajánlják. Matricái mellett a 17-es felnikre húzott bütykös, MT jelzésű gumikkal is egyértelművé teszi, ki a legény a gáton, és a lemezek alatt is tovább erősítették.

Rock Track fantázianevű összkerékhajtása 4,1-es áttételt kap, a leátlózás elkerülésére kiiktatható az első stabilizátorrúd, ha pedig elakad laza talajon, zárható a hátsó és az első (!) diffrenciálmű. Persze sokan nem érik be ennyivel, csörlőt vagy légszűrő-kivezetést (snorkel) tesznek rá, netán megemelik – az off-road kiegészítők tárháza szinte végtelen.

Rövidként ikon, de közútra hosszút vennénk

De miért kezdjük azzal, hogy ízelítőt adunk a Wrangler terepképességeiből? Azért, mert minden csillogás ellenére ezt a gépet úttalan utakra szánták, és országúton autózva (amire a tulajdonosok döntő többsége használja) kemény kompromisszumokat követel. Mindenekelőtt rugózás terén: bár jó ideje lap- helyett csavarrugókkal gyártják, meglehetősen dobálós. A technikának meg se kottyan egy-egy kátyú, fekvőrendőr, göröngy, de az utasainak igen, szó szerint hamar összerázza a társaságot.

Magasan trónolunk, a függőleges műszerfal színes betétekkel is rendelhető, a korábbiaknál jóval minőségibb kivitelben. Belógnak viszont a lábtérbe az ajtóhatárolók Fotó: Hirling Bálint - Origo

A tavaly óta kapható legújabb generáció (JL) szélvédőit a korábbi portásfülke-ablakhoz képest jobban megdöntötték, ennek ellenére

senki se számítson autópályán a SUV-ok áramvonalasságára,

és vele együtt fogyasztására. Meglehetősen pontatlan a végállásai közt 3,5-öt forduló, a középállásba nem könnyen visszataláló kormány, és egyenes menetben is állandóan korrigálni kell, mint az amerikai filmekben. Vitathatatlan ugyanakkor, hogy a 2,5 méter tengelytávú rövid Wrangler fordulékony.

A 850 ezer forintos Overland-csomag része a bőrkárpit, egy csomó USB- és AUX-csatlakozó, illetve optikai elemek (egyedi felni, tükörház, kemény pótkeréktakaró stb.). Kell a kapaszkodó a bejutáshoz Fotó: Hirling Bálint - Origo

Mégis, annak, aki országúti használatra keres Jeepet, több okból is inkább a fél méterrel hosszabb Unlimited változatot ajánlanánk. Mivel ötajtós, sokkal könnyebb bejutni a hátsó ülésre, mint az álladó tornagyakorlatra kényszerítő tesztautónkban, és ott a jelzésértékűnél nagyobb csomagtartó várja a holmikat. Az egymástól három méterre költöztetett merev hidakkal pedig nyugodtabb egyenesfutást és kisebb bukdácsolási hajlamot is lehet remélni, de a sportos kanyarvétel azért annak sem kenyere.

Attól még, hogy kemény, nem spártai

Mindezek alapján úgy tűnhet, épített úton gyötrelmes kilométerek várnak a sofőrre és utasaira, pedig nem olyan vészes a helyzet – sőt, annak, aki fogékony a terepjárós hangulatra, kifejezetten szórakoztató. Itt van például az alapvetően kényelmes, de rövid első ülések pozíciója:

a magaslesről remekül át lehet látni a forgalom felett,

nem a SUV-vezetőkkel, hanem a furgonosokkal vagyunk egy szinten. Klasszikus motorháztetőt tolunk magunk előtt, a tükrökből szép sárvédők szélei látszódnak.

Kanyarban dől, és az indirekt kormánnyal bizonytalan, érdemes jól megválasztani a sebességet. Terepen viszont a felépítéséből és hangolásából előnyt kovácsol Fotó: Hirling Bálint - Origo

Odabent kár prémiumautó-atmoszférára számítani, a felhasznált anyagok a díszítések ellenére is átlagosak, analógok a műszerek, maga a pult pedig a hagyományokhoz illően függőleges falként tornyosul az elöl ülőkkel szemben. Mégsem hat bántóan olcsónak a berendezés, ügyesen vegyíti a rusztikus hangulatot és a mai autókkal szembeni elvárásokat, Overland-csomagos tesztautónkból a két USB-aljzat, a bőrkárpit, a kulcsnélküli bejutás, a LED-fényszóró és a kormányfűtés sem hiányzott.

Nem hibrid folyamatábra (bár lesz plug-in Wrangler is!), csak az összkerékhajtás szemléltetése. Kérhető 120 ezer forintért részlegesen önzáró hátsó diffi, vizes úton 2WD állásban gázra meg lehet táncoltatni a farát Fotó: Hirling Bálint - Origo

A műszerfal közepén 8,4 colos érintőképernyő trónol,

és bár a kezelhetősége eleinte megszokást igényel, egész jól használható: ezen jelenik meg a széria (akár sztrádatempónál is bekapcsolható) tolatókamera képe, a navigáció, néhány érdekes terepalkalmazás, illetve tükrözéssel az okostelefon képernyőnézete. Sok amerikai autóba építenek be komoly hifit, és a Jeep nyolc hangszóró plusz vízhatlan mélynyomós, Alpine-fejlesztésű audiorendszere is remekül húzza a talpalávalót.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!