Soha nem látott rekordra készül a Volkswagen a Zöld Pokolban

Volkswagen ID.R
Vágólapra másolva!
A Porsche megdönthetetlennek hitt köridejét egy 680 lóerős villanyautóval múlnák felül a trükkös vonalvezetésű Nürburgringen. Aztán elviszik egy olyan hegyi útra, amit egy sima utcai autóval is rémisztő bejárni. 
Vágólapra másolva!
Új feladatot kap a világ leggyorsabb villanyautója Forrás: Volkswagen

Új kihívással néz szembe az Pikes Peaken tavaly rekordot felállító, tisztán elektromos hajtású Volkswagen ID.R versenyautó: a nyáron egy új rekord felállítását tervezik vele a több mint 20 kilométeres Nürburgring-Nordschleifén.

A két elektromos motor hajtotta,

680 lóerő rendszerteljesítményű

ID.R az előfutára a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású járművekből álló ID termékcsaládjának, amelynek első szériagyártású tagja, az ötajtós ferdehátú modell idén ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.

Forrás: Volkswagen

„Igazi kihívás megtalálni a legjobb egyensúlyt a sebesség és a rendelkezésre álló korlátozott mennyiségű elektromos energia között. Ennek megfelelően a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére koncentrálunk" - mondta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

Kisebb szárnyakat kap

A könnyen észrevehető módosítás az aerodinamikai csomagban lesz. „A Pikes Peak vékony levegőjében, amely 4302 méter tengerszint feletti magasságban van, az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre" - mondja Demaison.

A Pikes Peak után a Nürburgringen is Romain Dumas ül majd az ID.R pilótafülkéjében. A francia a Nordschleife szakértőjének mondható a 24 órás versenyen elért négy győzelmével Forrás: Volkswagen

A hosszú egyenesekkel rendelkező Nordschleifére

a Volkswagen Motorsport új aero-csomagot tervez,

amely a hatékonyságot célozza meg, nem pedig a maximális leszorítóerőt. „Ez nemcsak egy kisebb hátsó szárnyra vonatkozik, hanem a jármű elülső splitterére és padlólemezére is" - magyarázza Demaison.

A Nordschleifén a tisztán elektromos meghajtású járművek jelenlegi rekordja 6:45,90 - Peter Dumbreck a kínai NIO EP9-essel állította fel 2017-ben. Ez szinte biztosan meglesz a Volkswagennek, a sokkal nehezebb feladat a Timo Bernhard által, Porsche 919 Hybrid Evóval tavaly felállított 5:19,55-ös abszolút körrekord megdöntése lesz.

Kínába is elviszik a Volkswagent

A Nürburgring után szeptemberben Kína felé veszi majd az irányt Romain Dumais az ID.R-rel, ahol egy olyan hegyi pályán fog száguldani vele, amelyen szinte csak turistabuszok járnak, de azok is ritkán.

A Pekingtől 1500 km-re lévő Tianmen Shan Big Gate Road 99 kanyart tartalmaz,

és a tengerszint feletti 200 méteren indul, és 1300 méteren ér véget. Az alapesetben forgalomtól elzárt, keskeny út igen nagy kihívást jelent majd, mivel a burkolata hepehupás, rengeteg benne a hajtűkanyar és nagyot lehet esni róla.

Képzeljék el, hogyan fog itt menni a közel 700 lóerős, pillekönnyű ID.R Forrás: Volkswagen

Korábban még senki sem ment mért időt ezen az úton, de a Volkswagen így is gondoskodik arról, hogy Dumais ne maradjon kihívás nélkül: a pálya virtuális változatára

versenyt írnak ki profi szimulátorosok számára,

és az ő idejüket próbálja majd megdönteni a gyári versenyző a való életben.