Magyar teszten derült ki, hogy melyek a legjobb nyári gumik idén

Vágólapra másolva!
A Hungaroring tanpályáján 18 abroncsgarnitúrát vetettek össze a szakértők. A teszt élesen megmutatta, hogy miért kell nyári gumira váltani, és azt is, hogy milyenre érdemes.
Vágólapra másolva!

A Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu idei tesztje

205/55 R16 méretben készült, hiszen ebből fogy a legtöbb.

A teszthez ezúttal is Skoda Octavia kombik szolgáltak, és a mérések sem változtak az előző évekhez képest. A tesztelők megmérték a fékutat száraz és nedves aszfalton, 60 km/h-ról lassítva, a kanyarjellemzőket, a gördülési ellenállást, a beltéri zajt, és végül az abroncsok kopási képét is pontozták a többszöri vészfékezés után.

Száraz aszfalton a mezőny kétharmada egyméteres szóráson belül maradt, ott tehát még nem kell vészes különbségre számítani, legalábbis a nyári abroncsok között.

A téli és a téli alapú négy évszakos gumik viszont kompromisszumosak: már 60 km/h-ról vészfékezve is akár 3,8 méteres, tehát autóhossznyi többlet fékutat adhatnak.

Ráadásul kopásuk is átlag feletti, így az is kiderült, hogy egy nyáron használt téli gumi a következő télen már nem lesz használható.

Forrás: Használtautó.hu

Ha valakinek leginkább a száraz úton mért fékezhetőség (és/vagy a tartósság) számít, akkor válassza a Michelin Primacy 4-et.

Vízen fékezhetőségben már nagyobb különbségek adódhatnak.

Ne tévesszen meg senkit, hogy itt a Goodyear EfficientGrip Performance lett az első, ugyanis az mutatta az egyik legjelentősebb amortizációt a teszt során.

Az erősen kopó Goodyearhoz mérten egy méteren belül maradt a Continental PremiumContact 6, a Bridgestone Turanza T005, a Michelin Primacy 4 és a Hankook Kinergy Eco2 K435 is.

A használt és az új, télen tesztgyőztes téli gumi, valamint a négy évszakos abroncsok zöme itt is rosszul, még a száraz úton tapasztaltnál is rosszabbul szerepelt.

Fontos információ, hogy az átlagos fékúthossz nőtt a felület nedvessé válásával: vizes úton nagyobb fékútra kell számítani, így követési távolságból is fokozottat ajánlott tartani.

Forrás: Használtautó.hu

A kanyarban elérhető legmagasabb sebesség esetén egy biztos: a prémiumabroncsok elég stabilan tartották a velük elérhető csúcstempót, míg az olcsóbb gumik kiszámíthatatlanabbak voltak. A teszt összértékeléséhez használt súlyozás szerint abszolút értékben is a Michelin Primacy 4 lett a győztes, de a tavaly is elsőként végzett abroncs előnye már nem olyan jelentős, mint az előző évben volt.

Nem nyúlunk mellé, ha a dobogón szereplő prémiummárkák abroncsaiból választunk, de ha az ár-érték arányt nézzük, a negyedik helyezett Hankook tűnik a legjobbnak.

Forrás: Használtautó.hu