Itt a meseszép új olasz villanykupé, ami az F1-es autókat is röhögve alázza

Pininfarina Battista
Vágólapra másolva!
Ha létezne elektromos Ferrari, az nagyjából olyan lenne, mint a Pininfarina új hiperautója.
Vágólapra másolva!
Fénycsík köti össze alul az apró LED fényszórókat Fotó: Gulyás Péter

Az olasz dizájnstúdió és karosszériaépítő cég, a Pininfarina Genfben leplezte le a Battistát, az új elektromos hipersportkocsit. A horvát Rimac C_Two

1900 (!) lóerős, 2300 Nm nyomatékú

hajtásláncával (a hibrid F1-esek nagyjából 1000 lóerősek lehetnek) az autó kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul fel 100, és 12 másodperc alatt 300 km/órára, a végsebessége 350 km/óra feletti.

Pininfarina Battista Fotó: Gulyás Péter

A 120 kilowattórás akkuval

egy töltéssel 450 km-t lehet megtenni,

persze a hatótáv erősen függ attól, hogy a sofőr mennyire használja ki az autó nem mindennapi képességeit.

Honnan a név?

A Battista nevet a Pininfarina alapítójáról, Battista 'Pinin' Farináról kapta az újdonság. Ez az első modell az Automobili Pininfarina új elektromos luxusautó portfóliójából, amely később SUV-okat is tartalmaz majd.

Az aktív hátsó szárny nagy tempónál kiemelkedik Fotó: Gulyás Péter

Amikor 2020-ban az első kézzel készített Battista kigördül majd a cambianói gyárból, akkor az lesz

Olaszország valaha volt legerősebb szériaautója.

Összesen 100-150 darab legyártását tervezik, a vételár kb. 2 millió euróra becsülik.

Mintha egy Ferrari és a McLaren legszebb részeit gyúrták volna egybe Fotó: Gulyás Péter

Genf talán legszebb autója

Nem csak a technikája és a sebessége lenyűgöző a Battistának, hanem a szépsége is, amely e cikk írójának véleménye szerint felülmúlja az új Ferrariét, a nem Pininfarina-tervezésű F8 Tributóét.

Hamisítatlan középmotoros olasz szupersportkocsi külső ez,

egyszerre modern és klasszikus, még akkor is, ha a tető mögötti burkolat mögött látványos V8-as benzinmotor helyett csak egy Pininfarina logó látható.

A kabint tágasra tervezik, a digitális műszerfalból kettő is van, a kormány két oldalán Forrás: Pininfarina

A négykerék-meghajtású hajtáslánc lelke nem itt, hanem a T-alakú Rimac akkumulátorban keresendő, ami nem igazán a padlóban van (hogy az üléseket kellően mélyre lehessen tenni), hanem az első ülések között és mögött.

Mind a négy kereket egy külön motor hajtja meg,

a nyomatékelosztás szabadon változtatható, a kanyarban természetesen az ívkülső kerekek kapnak többet.

A T-alakú, 120 kWh-s akkupakk Forrás: Pininfarina

A hihetetlenül nagy teljesítmény ellenére az autó állítólag alacsony tempónál is könnyen vezethető, amit a Formula E-s Mahindra Racing versenyzőjével, Nick Heidfelddel végzett teszteléssel értek el.