A Volkswagen közel 30 millió Passatot adott el az első generáció 1973-as megjelenése óta, ezért nem kell csodálkozni azon, hogy ezúttal csak finoman változtattak a 2014-ben érkezett B8-as nemzedéken.
Kívülről nézve csak az új lökhárítókból lehet legkönnyebben észrevenni a frissítést, a fényszórók és a hátsó burák formája nem változott, viszont
alapáras lett a LED fényszóró
és nappali fény, és 3D rajzolata lett a hátsó lámpának. Felárért már mátrix-LED fényszóró is rendelhető, ami kitakarja a szembe jövőket a távolsági fénycsóvából. Megjelentek új színek (kék, zöld, arany) és 17-19 colos könnyűfém felnik is.
Belül lecserélték a kormánykereket egy kapacitívra, ami érzékeli, hogy a vezető keze rajta van-e (ez az önvezető rendszereknek nélkülözhetetlen). Nagyobb fényerejű, szebb grafikájú és jobb felbontású az új, 11,7 colos digitális műszerfal, a középkonzolban megjelent a vezeték nélküli töltés és az USB-C port.
A 60 km/óráig használható dugóasszisztenst felváltó, 2-es szintű önvezetést megvalósító Travel Assist
0-210 km/óra között képes tartani a sávot és a távolságot
az elöl haladóhoz képest. Ráadásul a sebesség megválasztásakor figyelembe veszi a sebességhatárokat, a kanyarokat és az útkereszteződéseket is a kamera- és GPS-adatok alapján. Az úton lévő tárgyak kikerülésében a megfelelő oldali fékeket dolgoztató új kikerülési asszisztens segít.
A SIM-kártyát is tartalmazó új infotainment rendszer (MIB3) folyamatos netkapcsolatban van a Volkswagen felhőjével, így
rengeteg online szolgáltatás vált elérhetővé a fedélzeti wifi mellett.
A fedélzeti operációs rendszer már képes vezeték nélküli kapcsolatot létesíteni az utastérben lévő iPhone készülékekkel is.
Fejlettebb lett a hangvezérlés, a „Hello Volkswagen" megszólítás után egyszerűbb parancsokat, például egy úti cél betáplálását már szóban is lehet adni. A frissített Passatot
akár NFC-s mobiltelefonnal is lehet nyitni-zárni,
de még csak Samsung készülékekkel.
Kevésbé jelentősek a gépészet változásai. Már nemcsak a GTE hibridben, hanem minden változatban széria az elektromechanikus fékszervó. A benzinmotorok (1,5 és 2,0 TSI) is részecskeszűrőt kaptak, a 150 lóerős kétliteres dízelt jelentősen átdolgozták, az új TDI Evo változat átlagfogyasztása 0,38 litert csökkent.
Szintén fontos változás, hogy a 218 lóerős Passat GTE konnektoros hibrid akkumulátora 9,9 helyett 13 kilowattóra kapacitású. Így
a zöld rendszámos autó már 55 km-t tud megtenni zéró emisszióval
a WLTP szabvány szerint, ami 31 százalékkal több a régi hatótávnál.
A frissített Passat, Passat Variant és Passat Alltrack változatok a márciusi Genfi Autószalonon mutatkoznak be, az értékesítésük nyáron kezdődik.