Az új Mercedes GLS nagyon hasonló formát kapott, mint az eggyel kisebb GLE, amivel egy gyárban készül Alabamában, az Egyesült Államokban. Az élektől szinte teljesen mentes, letisztult formájú karosszéria
légellenállása 10 százalékkal javult
a szögletesebb elődhöz képest, az alaktényező most 0,32.
A GLS jóval nagyobb, mint ahogy a fotókon tűnik:
5,2 méter hosszú, 1,96 méter széles,
vagyis a 8 centivel hosszabb és 2-vel szélesebb, mint a régi, amit amúgy szintén nem lehetett azzal vádolni, hogy ne nőtt volna elég nagyra. Sőt, az új GLS még a nyújtott tengelytávú Range Rovernél is nagyobb minden irányban. Ez a kocsi a legtágasabb hétszemélyes terepjáró lehet a piacon, mivel a tengelytávja 6 centit nőtt a modellváltással, most 313,5 centis.
Nemcsak a második, de a harmadik üléssorban is sikerült javítani a helykínálatot,
a leghátsó ülések állítólag 194 centis magasságig kényelmesek,
ami a többi hasonló SUV ismeretében elsőre hihetetlennek tűnik. Mind a hét ülés elektromosan állítható és fűthető, a leghátsó kettő gombnyomásra a padlóba hajtogatható. Ha a sínen tologatható középső sort is lehajtják, akkor 2400 literes a csomagtartó.
USB-csatlakozó még leghátra is jár,
a klíma pedig ötzónás,
hogy a harmadik sorban is be lehessen állítani a megfelelő hőmérsékletet. Kívánságra hatüléses konfigurációban szállítja a Mercedes a kocsit, ekkor a középső sorban két különálló ülés van, amelyek között könnyű bejutni leghátra.
A luxuskivitelű belső térben megjelent a kisebb Mercedesekből már ismert szélesvásznú, hatalmas dupla kijelző 2x12,3 colos méretben, amelyen a beszéddel, érintéssel és akár gesztusokkal is irányítható MBUX menürendszer fut. A kormányon és a középkonzolon is vannak tapipadok, utóbbi a korábbi COMAND forgótárcsát váltotta le.
Újdonság az aktív távolság asszisztens, amely az online kapcsolattal rendelkező navigációs rendszer Live Traffic frissítéseinek köszönhetően
hamar tudomást szerez a torlódásról, és autópályán idejében 100 km/óra alá csökkenti a sebességet.
Amikor pedig a GLS beért a dugóba, akkor képes magát vezetni 60 km/órás sebességig.
Európában feltehetően a GLS a háromliteres, sorhatos dízelekkel lesz a legnépszerűbb, az egyturbós 350d 286, a dupla turbós 400d 330 lóerős. Ezekhez dupla SCR katalizátor és 31,6 literes AdBlue tartály jár, amivel a GLS már most teljesíti a 2020-tól életbe lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat (Euro 6d-Temp, RDE 2-es szint).
Benzinesből eleinte csak a négyliteres enyhe hibrid V8-ast kínálják (GLS 580) 489 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal.
Erre jön még a villanymotor 22 lóereje és 250 Nm nyomatéka,
amit azonban csak rövid ideig, például előzéseknél lehet kihasználni. A 48 V-os hibrid rendszer szíjhajtású indítómotor-generátor egysége a fékenergia visszatáplálást is lehetővé teszi, így a GLS 580 fogyasztása elméletileg csupán 10 liter. Később lesz AMG verzió is bő 600 lóerővel.
Minden motorhoz széria a kilencfokozatú automataváltó és az új fejlesztésű 4MATIC összkerékhajtás, amely szükség esetén a nyomaték 100 százalékát képes akár az első, akár a hátsó tengelyre küldeni. A feláras terepcsomagban
van felező is,
ami a terepjáró képességet nagyban javítja, akárcsak a szériában adott emelhető-süllyeszthető légrugózás és adaptív lengéscsillapítás.
A 48 V-os elektromos architektúrának köszönhetően egy újgenerációs aktív futómű is rendelhető lett felár ellenében. Az E Active Body Control a kerekeknél külön-külön képes a rugó és csillapítási erőket a pillanatnyi szituációhoz igazítani villanymotorok segítségével, amelyek
rossz minőségű úton még áramot is termelnek a futómű mozgásából.
Két éve az Audi is bejelentett már egy hasonló futóművet az A8-hoz, de az még mindig nem vált sorozatéretté.
Az E Active Body Control nemcsak a nemkívánatos oldaldőlést képes megakadályozni, hanem a nemkívánatos hosszirányú mozgásokat, a bólintást és a hátsó tengely süllyedését is.
Kanyarban enyhén megdönti a karosszériát a természetessel ellentétes oldalra
(mint egy motorkerékpár), amivel az utasokat érő nehézségi erőket csökkenti. A GLS kamerával figyeli az előtte lévő útburkolat minőségét, és ha rossznak értékeli, akkor ahhoz igazodva időben felpuhítja a futóművet.
Az E Active Body Control a terepezési képességeket is drámaian javítja, mivel a sofőr bentről, az érintőképernyőn beállíthatja az egyes kerekekhez tartozó be- és kirugózás mértékét (vagyis az adott kerék helyzetét), amivel kemény terepen, az egyik kerék árokba futása esetén is a vízszinteshez közelítő helyzetbe hozható a karosszéria, és javítható a többi kerék tapadása.
Egy másik funkcióval az olajsejkeknek kedveznek, mert ez a sivatagban lesz hasznos: ha a GLS elakad egy homokdűnén, akkor a futómű sűrű emelő és süllyedő mozgásai megváltoztatják a kerekekre ható nyomást, amivel megkönnyíthető, hogy a gumi megkapaszkodjon a laza talajon. Bizonyos helyzetekből a
GLS így ásás nélkül is képes kiszabadítani magát
a Mercedes szerint.
Egy ekkora terepjáróval nem könnyű behajtani egy autómosóba, amit a Mercedes is felismert, ezért kifejlesztett egy okos funkciót, ami leveszi a terhet a vezető válláról.
A mosóba történő behajtás előtt csak be kell kapcsolni ezt a speciális üzemmódot,
ami behajtja a tükröket, felhúzza az ablakokat, kikapcsolja az esőérzékelős ablaktörlőt és a radarokat, bekapcsolja a 360 fokos kamerarendszert, Emellett felemeli a futóművet a legmagasabb állásba, mert ettől csökken a nyomtáv valamelyest, a kifelé dőlő kerekeket jobban megtisztítja kefe, és a kocsi aljáról is könnyebb lemosni a sarat.