A 70-es évek meghatározó volt a Volkswagen történetében, ekkor mutatkoztak be a Bogárral megkezdett farmotoros, léghűtéses korszak után azok a típusai, melyek a mai napig meghatározó szereplői az autós világnak. Az azóta eltelt bő 40 év alatt a Polo, a Golf és a Passat is kategóriájuk legnépszerűbb képviselőjévé, és egyúttal referenciává váltak.
1973 májusában mutatkozott be a Passat legelső generációja (még Audi 80 alapokon) a nagyközönségnek,
azóta pedig már a nyolcadik generáció gördül le a gyártósorról.
Idén tavasszal készült el a 30 milliomodik példány az autóból, így a Golf után ez a legnagyobb példányszámban értékesített autó a márka történelmében. A nyolcadik generáció 2015 óta kapható, ennyi idő után pedig épp ideje egy kis frissítésnek.
Az első hivatalos fotók közreadása után egyértelmű volt, hogy nem a formatervező részlegnek volt a legtöbb munkája az elmúlt négy év során. Külsőleg mondhatjuk, hogy a Passat maradt az, ami eddig volt, és bár az alapforma valóban nem változott, azért akadnak olyan részletek, melyekből könnyen felismerhető az újdonság. Az orr-részen megváltozott a lökhárító kialakítása, valamint technikailag megújultak a lámpák is.
Mostantól minden Passatban alapfelszerelés a LED-es fényszóró, felárért pedig elérhetővé vált az IQ.Light névre keresztelt mátrix okoslámpa is. Ha szemből pillantjuk meg az autót, akkor a felülre helyezett menetfényről és a futófényes indexről tudjuk legjobban megkülönbözteti a korábbi modelltől.
Oldalról főleg a négyféle új könnyűfém felni jelenti az újdonságot,
ezek 17, 18 és 19 colos méretekben érhetőek el.
Ezen felül új színekből is választhatunk, ha nem ragaszkodunk a fehér, fekete, ezüst(szürke) szentháromsághoz. Máris az autó hátuljára terelődik a szó, ahol pont ugyanaz történt, mint elöl, azaz új a lökhárító kiképzése és módosult a lámpa belső elrendezése. Ez utóbbit a Touaregtől kölcsönözték, a LED-ek új rajzolata hátulról is egyértelművé teszi, hogy már a faceliftes kivitelt látjuk.
Belül a Passat hatalmas helyet kínál mind az utasok, mind pedig a csomagok részére. A bemutatón kizárólag kombi tesztautókat próbálhattunk, itt már
alaphelyzetben is 650 literes csomagtér áll rendelkezésre,
de ugyanilyen nagyvonalú a hátsó utasoknak jutó fej- és lábtér is. Elöl új kormánykerék mögött foglalhatunk helyet, amely a márkánál elsőként kapacitív technológiájú, azaz a kezünk érintését is képes érzékelni.
Új a digitális műszerfal, a korábbinál jobb felbontású és grafikailag is frissített megoldást kapott. A testreszabási lehetőségekre nem lehet panasz, a hagyományos megjelenítés mellett rengeteg egyéb információ vagy akár teljes kijelzős navigációs térkép is megjelenhet rajta. Eltüntették a középső légbeömlők közül az órát, ami szerintem hiba volt, mert az amúgy remek minőségű beltérben a helyére került műanyag betét, benne a Passat felirattal kilógott a sorból.
A Passat megkapta a legújabb, MIB3 elnevezésű fedélzeti multimédia-rendszert, az új kezelőfelület mellett
már streaming és webrádió funkciók is kerültek bele,
az okostelefon-tükrözés is magától értetődő (sőt, telefonnal ki is nyithatjuk az autót, és távolról lekérdezhetünk bizonyos jellemzőket). A rendszer folyamatos online kapcsolattal rendelkezik a beépített SIM-nek köszönhetően, ezt kihasználja a navigáció is.
Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!