2019-ben a Toyota 7 vadonatúj modellt mutat be Európában és Magyarországon, amitől azt várja a hazai importőr, hogy év végén fel tudnak kapaszkodni a márkák értékesítési rangsorában a negyedik helyről a dobogó valamelyik fokára.
A Toyota piaci részesedése egyébként 9,5 százalék volt 2018-ban Magyarországon,
ami több mint a duplája az európai átlagnak.
Az új modellek sora mellett egyébként az is a japán gyártó malmára hajthatja a vizet, hogy a piac egyre jobban elfordul a dízelektől a benzines és az alternatív hajtású benzinesek irányába, utóbbiban pedig a japán cég különösen erős a kiforrott hibrid technológiájának köszönhetően.
Tavaly a magyarországi részben vagy teljesen elektromos újautó-eladások kétharmada volt a Toyotáé (beleértve a Lexust is), a hibridek iránti kereslet növekedését jól jellemzi, hogy egyetlen év alatt 50 százalékkal nőtt meg a teljes hazai hibrid állomány. Lássuk akkor az idei újdonságokat:
Bő fél évszázados története során mintegy 47 millió Toyota Corolla talált gazdára világszerte, vagyis több, mint bármely más autóból a világon. Az új, 12. generáció különlegessége, hogy
már kétféle hibrid hajtással (120 és 180 lóerővel) is megvásárolható lesz,
kivéve a Törökországban készülő szedánt, ami csak a gyengébbel.
Az Angliában készülő ötajtóst és a kombit Auris helyett ismét Corollának hívják, ez a két karosszériaváltozat külsejében is elkülönül a konzervatívabb négyajtóstól, a Touring Sport nevű kombi tengelytávja nyújtott, mivel a modellnek a kiöregedett Avensis kombi szerepét is át kell vennie a kínálatban.
A legolcsóbb Corolla 5,9 millió forintba kerül
az 1,2-es turbómotorral, az 1,8-as hibrid ennél 1,19 millió forinttal drágább. Az új Corollával szerzett első tapasztalatainkat itt találja.
25 éve az RAV4 kategóriateremtőként jelent meg a piacon, akkor valószínűleg még a Toyotánál sem gondolták, hogy mekkora SUV-őrületet szabadítanak a világra. Negyedszázad alatt a RAV4 megőrizte népszerűségét, ma is
a világ legnagyobb darabszámban eladott szabadidő-autója.
Az új generáció fejlesztésénél nagy figyelmet szenteltek a terepjáró képességek javítására, emellett a dizájnt is merészebbé tették, és természetesen a hibrid rendszeren is finomítottak.
Már januártól rendelhető volt Magyarországon a típus, alig három hónap alatt közel 900 megrendelés érkezett rá, miközben az előző generációból egész évben 1300 darab talált gazdára. Jellemző, hogy húsz autóból csak kb. egyet rendelnek nem hibrid hajtással.
A legolcsóbb RAV4 7,99 millió forintba kerül
kétliteres, 175 lóerős szívó benzinessel, a 2,5 literes, 218 lóerős hibrid hajtás felára 1,6 millió forint. A februárban készült menetpróbánkat itt olvashatják.
A Toyota 15 éve a dízelek térhódítása miatt vonta ki Európából a Camryt, azóta a modell nem volt kapható nálunk, Amerikában azonban továbbra is a lekeresettebb felső-középkategóriás szedánnak számított. Azonban a dízelek visszaszorulása miatt 2019-től
a Toyota ismét tesz egy próbát a Camryvel
a kontinensünkön, már csak azért is, mert a hasonló méretű Avensis forgalmazása idénre megszűnt.
A Japánban gyártott, nyolcadik generációs Camry műszakilag szinte teljesen megegyezik a Lexus ES-sel, mindkettő kb. 4,9 méter hosszú. Ideális közép-, illetve felsővezetői autók lehetnek, csak az szól ellenük, hogy nincs kombi belőlük. Kizárólag a RAV4-ből ismert 2,5 literes, 218 lóerős hibrid hajtással lehet majd megvásárolni őket, a Camry 8,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, de a végsebessége csak 180 km/óra.
A Camry alapára 10,5 millió forint,
a jobban felszerelt és igényesebben berendezett Lexus ES-é 14 millió forint.
17 év után támad fel a Toyota sportautó-legendája, a Supra: a legújabb generáció
műszakilag az új BMW Z4-re épül,
de a zárt tető miatt merevebb a karosszériája, a futóművét, kormányzását pedig a Toyota gyári sportrészlege, a Gazoo Racing hangolta.
A 340 lóerős, 500 Nm-es, turbós sorhatos BMW-motorral és nyolcfokozatú ZF automata váltóval szerelt hátsókerék-meghajtású kocsiból 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebessége 250 km/óra. Idén csak kb. 10 darab jut Magyarországra,
az alapár várhatóan kb. 20 millió forint lesz,
ami a kétszerese a 200 lóerős GT86-ért kért összegnek.
Régi hiányt pótol a Toyota kínálatában a kompakt városi áru- és személyszállító, amely
a Citroen Berlingo, Peugeot Rifter és az Opel Combo ikertestvére,
eltérő orrdizájnnal. A Proace City két hosszúságban lesz kapható, a nyújtott személyszállító kivitel akár 7 üléssel is, tehát jogosult lesz a nagycsaládos támogatásra.
A haszonjármű-kivitel kapható lesz akár öt üléssel is, kiszerelt hátsó ülésekkel pedig akár
2 EUR raklap is befér a rakterébe, a teherbírása 1, a vontató kapacitása 1,5 tonna.
Az első példányok az év vége felé érkezhetnek, az árazás várhatóan nem tér majd el jelentősen a testvérmodellekétől.