Őrület: színváltós és fényvisszaverős autót mutatott be az Audi

Audi Q4 e-tron
Vágólapra másolva!
A Genfben leleplezett Q4 e-tron már jövőre kapható lesz.
Vágólapra másolva!
4,59 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,61 méter magas az Audi Q4 e-tron. Kicsit rövidebb, de szélesebb egy Q5-nél Fotó: Gulyás Péter

Közel egy év telt el azóta, hogy Genfben bemutatkozott az Audi első elektromos hajtással szerelt sorozatgyártású modellje, az e-tron, amelyet azóta már ki is próbálhattunk. A négykarikás márka az idei Genfi Autószalonra egy újabb villanyautót,

az e-tronnál kisebb Q4 e-tront hozta el tanulmány formában,

de nem kell hozzá sok fantázia, hogy lássuk benne a 2020 végén érkező szériaautót.

22 colos kerekeken gördül a Q4 e-tron. A tetővonala enyhén ereszkedik az autó hátsó része felé Fotó: Gulyás Péter

Két villanymotor mozgatja a Q4-et, egy 102 lóerős az első, és egy 204 lóerős a hátsó kerekeket. A tanulmányautónak 6,3 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, a legnagyobb sebessége az elektronikus korlátozás miatt 180 km/óra. Nagyméretű, 82 kWh kapacitású akkumulátorának töltési teljesítménye maximuma 125 kW, így

kb. 30 perc alatt a teljes töltöttség 80 százalékát el lehet érni.

A WLTP ciklus alapján meghatározott hatótávolság 450 kilométer.

A kétmotoros felépítés miatt nincs kardánalagút, ami a rendelkezésre álló teret korlátozná, így a Q4 e-tron tanulmány tágas Forrás: Audi

Az Audi Q4 e-tron alapját a tavalyi e-trontól eltérően már a moduláris elektromos platform (MEB) adja, erre fog épülni a Volkswagen Csoport minden új villanyautója a kompakttól a középkategóriás modellekig. Az első sorozatgyártású, MEB-alapokra épített kocsi a már idén érkező, magyar formatervezésű ötajtós Volkswagen ID.

A belső tér láthatóan készen áll a sorozatgyártásra Forrás: Audi

Színváltós, mint egy matchbox

A Q4 e-tron tanulmányautó „Solar Sky" fényezésének kék árnyalata

a rávetülő fény szögétől függően változtatja színét.

Ennél hasznosabb, hogy hatékonyan tükrözi a napfény rövidhullámú, az infravörös tartományhoz közeli sugarait, ami jelentősen csökkenti a karosszéria és a beltér felmelegedését, ami csökkenti a légkondicionáló energiaigényét.

A több mint fél tonnát nyomó akkumulátor a két tengely között, az utastér padlója alatt kapott helyet Fotó: Gulyás Péter

A két tengely között,

a padló alatt kapott helyet az akkumulátor,

melynek tömege 510 kilogramm. Állítólag a Q4 e-tron tömegközéppontja azonos szinten van egy normál szedánéval, a tengelyek közötti tömegeloszlás kiegyensúlyozott, közel 50:50% arányú.

Tizenkét elektromos Audi modell 2025-ig

A hagyományos singlerame hűtőrács helyén zárt kialakítású felületet találni Fotó: Gulyás Péter

Az ingolstadti márka 2018-ban, a tisztán elektromos e-tron világpremierjével indította elektromos offenzíváját.

2025-ig az Audi még 11 tisztán elektromos modellt vezet be

a világ legfontosabb piacain, és a tervek szerint az értékesítéseinek közel egyharmadát addigra az elektromos modellek teszik ki.