Már ilyen is van: külső oldallégzsákot fejlesztettek autókhoz

ZF légzsák
Vágólapra másolva!
A ZF megoldása oldalütközés esetén hatékonyan védi nem csak az utasokat, de a járművet is.
Vágólapra másolva!
Forrás: ZF

A német autóipari beszállító, a váltóiról híres ZF befejezte a külső oldallégzsák fejlesztését, a termék hamarosan megvásárolható lett az autógyártók számára. A beszállító arra számít, hogy az új légzsáktípus

a 2020-as években elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy valamelyik típus 5 csillagos eredményt érjen el az Euro NCAP töréstesztjén.

A küszöbbe rejtett légzsák 100 ezredmásodperc alatt képes felfúvódni, ha az autó érzékelői azt jelzik, hogy elkerülhetetlen egy oldalütközés. Felfújt állapotban a légzsák hatékonyan nyeli el az ütközési energiát és osztja azt el az autó oldalán, tulajdonképpen egy új energiaelnyelő zónát hoz létre.

A ZF tesztjei azt mutatták, hogy a légzsák 30 százalékkal csökkenti az esélyét a másik jármű kabinba történő behatolásnak, és

40 százalékkal csökkenti az utasok sérülési kockázatát.

Forrás: ZF

A fejlesztés valószínűleg azért tartott 10 évig, mert a ZF nem csak magát a légzsákot fejlesztette ki, hanem azokat a szenzorokat, kamerákat, radarokat és Lidar-érzékelőket is, amelyek eldöntik, hogy mikor kell a passzív biztonsági eszköznek felfúvódnia.

Forrás: ZF

Csökkentheti az autógyártó költségeit, hogy a rövid és nagy hatótávú radarok akár vezetéstámogató rendszerek, (főként a sávtartó és sávelhagyásra figyelmeztető) működéséhez szükséges adatokat is képesek szolgáltatni, ha épp nincs balesetveszély.