Az Evoque új generációja az eredeti modell kupés sziluettjéből építkezik, a jellegzetes, ejtett tetővonal és emelkedő övvonal teszi a Range Rover család azonnal felismerhető tagjává.
A továbbfejlesztett, minimalista stílusú utastér igazi különlegességeket kínál:
bőrkárpit helyett újrahasznosított műanyagokból készített, prémium kárpitanyagok választhatók.
Az utazási élményt javítja az új, gyorsabb szoftverrel felszerelt, dupla érintőképernyős Touch Pro Duo rendszer, a 16 irányban állítható ülések, illetve az utastéri levegőionizálás.
A kategóriában elsőként alkalmazott ClearSight visszapillantó tükör HD-videokijelzőként is szolgál.
Amennyiben a hátsó utasok vagy terebélyes csomagok miatt nehézkes hátrafelé a kilátás, a vezetőnek nincs más dolga, mint átbillenteni a tükör alján található kapcsolót, és a jármű tetejénél elhelyezett kamera éles, nagy felbontású képen mutatja meg a jármű mögötti területet. A monitor szélesebb látómezőt biztosít, illetve gyenge fényviszonyok mellett is kiváló látási viszonyokat teremt.
Az új Range Rover Evoque emellett a világon elsőként alkalmazza azt a Ground View technológiát, amely
a felső érintőképernyőre vetített kép segítségével gyakorlatilag átlátszóvá teszi a motorházfedelet,
megjelenítve a jármű előtti terület 180 fokos képét.
Az új modell már a Land Rover új, többféle anyagból felépülő prémium keresztmotoros padlólemezére épül, és jóval több férőhelyet kínál, mint eddig. A megnyújtott tengelytávnak köszönhetően
20 mm-rel nőtt a hátsó térdhely, a csomagtartó (591 liter) 10 százalékkal lett nagyobb, ráadásul sokkal szélesebbé vált.
A második üléssor 40:20:40 arányban osztott elemeit lehajtva 1383 literesre nő a rendelkezésre álló tér.
Az új platformot már a villamosítás igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki.
A modell bevezetésétől kezdve rendelkezésre áll egy 48 voltos mild hibrid rendszer, míg a plug-in hibrid verzió körülbelül 12 hónappal később érkezik.
A Land Rovernél első ízben alkalmazott mild hibrid hajtáslánc a lassítás során rendszerint elvesző mozgási energiát a motorra ékszíjjal integrált indítómotor/generátor segítségével visszanyeri, majd azt a padló alatt elhelyezett akkumulátorban tárolja.
17 km/h-nál kisebb sebesség esetén a motor leáll, amint a vezető a fékpedálra lép. Elinduláskor az akkumulátorban tárolt energia felhasználásával a rendszer segít a benzinmotornak a gyorsításban, és ezzel üzemanyagot takarít meg. Az összes négyhengeres Ingenium benzin- és dízelmotorhoz társítható mild hibrid rendszer. A következő évben egy még takarékosabb plug-in hibrid (PHEV), valamint egy háromhengeres Ingenium benzinmotor érkezik.