Megjött az új Skoda, ami az Octaviánál is jobb

Skoda Scala
Vágólapra másolva!
A Rapidot váltó, de annál nagyobb Scala 2019 első felétől nálunk is kapható lesz.
Vágólapra másolva!
A latin eredetű Scala név jelentése lépcső vagy létra, ami a Rapidhoz képest érezhető minőségi és méretbeli ugrást jelképezi Forrás: Škoda Auto

A lélek- és jellegtelen, olcsó kisautó-technikára épült Rapid után a Skoda azt ígéri, hogy az új Scala révén végre egy izgalmas formájú, jó minőségű és korszerű technikájú kompakt modellel tölti ki 2019-től a Fabia és az Octavia közötti hatalmas űrt.

30 centivel rövidebb, 2-vel keskenyebb, de 1-gyel magasabb az Octaviánál Forrás: Škoda Auto

Ez az új típus a Scala nevet viseli és a decemberi világpremier előtt

a Skoda már kiadott egy rakás fotót róla, igaz, erős álcázással.

Aki kíváncsi, hogy nézhet ki a matricák alatt, képzelje el a Párizsi Autószalonon kiállított Vision RS-t kisebb kerekekkel, egyszerűbb lökhárítókkal, és valódi kilincsekkel.

A képen látható Vision RS tanulmányhoz nagyon hasonlít majd a Scala, persze kisebb kerekeket kap Forrás: Skoda Auto

A Rapiddal és a Fabiával ellentétben az új Scala már a Volkswagen-csoport modulrendszerű, rugalmasan alakítható keresztmotoros platformjára (MQB) épül. Kompakt külső méretei ellenére az alsó-középkategóriában tágasnak számít majd, viszont kombit nem terveznek belőle.

Belül alig kisebb az Octaviánál

A karosszéria hossza 4362 (Octavia: 4670), szélessége 1793 (1814), míg magassága 1471 (1461) milliméter, a tengelytávja 2649 (2686) milliméter. A

467 literes csomagtér

kb. 100 literrel nagyobb a kategória átlagánál, igaz, az Octaviáétól 123 literrel elmarad.

A Vision RS-hez hasonlóan a Scala is embléma helyett immár önálló betűkből álló „Skoda" feliratot visel a csomagtérajtó közepén Forrás: Skoda Auto

Extrafelszerelésként rendelhető lesz teljesen LED-es fényszóró és hátsó lámpa, utóbbiak akár dinamikus, futófényes irányjelzőkkel is. A kihajtható vonófej a csomagtartóban található kapcsolóval elektromosan mozgatható.

Nem hiányzik majd a Skoda jellegzetes esernyőtartója

a vezetőoldali ajtóból, akárcsak a tanknyílás fedelébe rögzített jégkaparó, de kívánságra a csomagtérajtót is lehet elektromos mozgatással kérni.

Digitális műszerfal, beépített internet

A rugalmasan konfigurálható, extraként rendelhető digitális műszerfal 10,25 col képátlójú, a legdrágább infotainment rendszer érintőképernyőinek átlója 9,2 col, mindkettő a legnagyobb az alsó-középkategóriában.

A sok Alcantarától eltekintve hasonló műszerfalra számíthatunk, mint a Vision RS-é Forrás: Skoda Auto

A Scala az első Skoda, ami állandó internetkapcsolatot biztosít.

A beépített eSIM-kártya LTE-adatkapcsolattal nagysebességű internetelérést tesz lehetővé, és támogatja a vészhívás funkciót is. Akár mobiltelefonról is zárhatóak a Scala ajtajai, valamint vezeték nélkül is frissíthetik az infotainment-rendszer vagy a navigációs térkép szoftvereit – szervizlátogatás nélkül.

Öt motor és extraként állítható sportfutómű

Négyféle turbómotor szerepel a Scala kínálatában

95-150 lóerőig

(három benzines és egy dízel), de 2019 második felében egy földgázüzemű (CNG) 1.0 TSI is érkezik 90 lóerővel. Sportos RS változat egyelőre nincs tervben annak ellenére, hogy a Párizsban kiállított Vision RS tanulmány egy 245 lóerős hibrid hajtást kapott.

A Rapiddal ellentétben a Scala csak egyféle, ötajtós, ferdehátú karosszériával lesz kapható Forrás: Škoda Auto

Extrafelszerelésként rendelhető sportfutómű, amely 15 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, és normál mellett egy keményebb sportüzemmódot is kínál az adaptív lengéscsillapítóknak köszönhetően.