Bár a magyar autópiac rég nincs tetszhalott állapotban, attól messze vagyunk, hogy versenyre kelhetnénk a nyugat-európai országokkal újautó-értékesítési forgalomban. Emiatt
az igazán exkluzív modellek ritkán kerülnek tesztparkba,
és válnak kipróbálhatóvá, akár újságíró, akár a leendő tulajdonosok számára. Ezt áthidalni több gyártó tart központi „experience”, azaz élményflottát, mely járja Európát, hogy minél több leendő kuncsaft megérezhesse, mitől döglik a légy (persze felelősségvállalási nyilatkozattal, ezúttal profi instruktort követve).
Egy ilyen körre kaptunk meghívást a Porschétól, Nógrád lankái közé, és persze hogy nem mondtunk nemet. Nemzetközi bemutatókon vezettünk már több modellt a meghívón szereplő csodákból, de egyikből a másikba ülni akkor is érdekes lett volna, ha külön-külön ismertem volna mindet. Hiszen felérem ésszel, hogy más egy Cayenne, és más egy Cayman, de amikor önmagában próbáltam a Porsche legújabb technikájával már félelmetesen stabil és gyors terepjárót, akkor nehezen tudtam odaképzelni, hogy ennél gyorsabb lehet a sportkocsijuk.
Ráadásul a Porsche mindent megtett, hogy tényleg összevethető legyen a flotta. Például az összes autóban volt négykerék-kormányzás, mely visszafordulásnál szűkebb fordulókört, tempós kanyarokban pedig stabilitást ad.
911 Cabriolet-ből és Boxsterből is GTS érkezett,
a Panamerák és a Cayenne pedig mind a V8-as turbóval szédítettek. És hogy legyen összehasonlítási alap, elhozták még az ezekhez képest „csak egy sima sportkocsi” Cayman S-t. Szép kis menü, lássuk a fenti képre megnyíló galériában, milyenek voltak a fogások!