A vasszerkezetnél korábban több súlyos baleset történt, 2006-ban többen meg is haltak, miután egy turistabusz teteje leszakadt. Az ATV Híradójának felvételein már azt látni, hogy
az illetékes hatóságok leszerelték a kaput, így több balesetet már nem okozhat.
A megengedettnél magasabb járművek sofőrjeit
mostantól egy információs tábla figyelmezteti arra, hogy térjenek le az útról.
Az új rendszer lényege, hogy egy
elektromos szenzor méri be a járművek magasságát több száz méterrel a felüljáró előtt.
Ha a megengedettnél magasabb egy jármű, akkor ezen az elektromos táblán villog a figyelmeztetés, hogy hajtson le a gyorsforgalmi útról.
Az ATV által megkérdezett szakértő szerint a magasságkorlátozó kapu egy elavult és veszélyes technológia, és éppen ideje volt az új rendszert bevezetni. Dittel Gábor azt mondta, egyre jobban terjednek a biztonságosabb megoldások: például, amikor gumibotokat lógatnak a járművek fölé.
Budapesten azonban még mindig számos helyen vannak felállítva a magasságkorlátozó kapuk, így
sok évbe telhet, mire az összeset korszerűsítik.