A kétévente ősszel megrendezett Párizsi Autószalon a világ leglátogatottabb autós kiállítása, 2016-ban több mint 1 millió látogatót és 10 ezer újságírót regisztráltak. Hiába azonban a nagy érdeklődés és az évek óta rekordmagasságban szárnyaló újautó-eladások, idén
minden korábbinál több márka döntött úgy, hogy kihagyja a rendezvényt.
Vannak, akik azt kommunikálták, hogy hatékonyabban is el lehet költeni azt a jelentős büdzsét, amit egy ilyen kiállításra szánni kell, mások viszont igazoltan hiányoztak, mivel semmilyen újdonságot nem tudtak volna prezentálni.
Akárhogy is, nem tett jót a show-nak, hogy az Alfa Romeo, az Aston Martin, a Fiat, a Ford, a Jeep, a Mazda, a McLaren, a Mitsubishi, a Nissan, a Volkswagen és a Volvo sem állított ki idén, de még az Audinak és a Lamborghininek sem volt gyári standja, csak a helyi importőreik állították ki a legfontosabb modelleket.
Idén a retró jegyében számos olyan autót mutattak be, ami egy múltbeli sikeres modell újraértelmezéséből született meg. Talán a Peugeot okozta ebben a tematikában a legnagyobb szenzációt az e-Legend tanulmánnyal, amelynek
formáját az 50 éve bemutatott 504 Coupé inspirálta,
korának egyik legszebb francia autója. Még a pajzs alakú régi emblémát is visszahozták a tökéletes összhatás érdekében, amin az oroszlánnak csak a feje látható.
Természetesen a technika már közel sem régimódi, az elektromos hajtású, 460 lóerős kocsi fejlett önvezető képességgel és mechanikai kapcsolatot nélkülöző „by wire" kormányzással rendelkezik,
a kormánykerék összecsukódik, ha nincs rá szükség,
így semmit sem takar az utastér teljes szélességében húzódó 49 (!) colos műszerfal-kijelzőből, amely még fabetétet is képes imitálni.
A Porsche még mélyebbre ásott saját múltjában, amikor elkészítette a 911 Speedstert, amely az 1948-ban bemutatott első modelljének, a 356-nak állít emléket.
A kétüléses utastér mögötti szénszálas fedél két púpot formáz,
ami már 1988 óta elmaradhatatlan formai eleme a 911-ből készített Speedstereknek.
Szintén múltidéző megoldás az alacsony szélvédő és az elöl középre tett tanknyílás. Az új Speedster nem marad örökre tanulmány, jövőre 1948 darab készül majd belőle, és ezzel le is zárul a 2011-ben bemutatott 991-es kódú 911 széria gyártása.
A Ferrari is a múltjából merített, amikor az SP1 (együléses) és SP2 (kétüléses) Monzákat megalkotta az most indított Icona sorozat keretein belül. Az Icona autók mind egy-egy régi legendás modell szellemét idézik meg modern technikával, limitált példányszámban és csillagászati vételárért.
Mindössze 500 darab készül majd összesen a kizárólag válogatott Ferrari-gyűjtők számára elérhető SP1 és SP2 Monzákból,
az áruk 3 millió dollár (840 millió forint) lesz,
ami még Ferrari-mércével is szemmel látható összeg.
Ezért a pénzért a vevő nemcsak a különleges, a 40-es, 50-es években sikeres 166 MM-re és a 750 Monzára emlékeztető dizájnt és a kis példányszám exkluzivitását kapja meg, hanem
Maranello valaha volt legerősebb motorját is:
a 6,5 literes V12-esből ugyanis némi F1-es mágia bevetésével már 810 lóerőt hoztak ki.
A retró tanulmányok legszebbje a Mercedes standján látható: a Vision EQ Silver Arrow tanulmány annak az 1938-as W125 sebességrekorder autónak állít emléket, amely a Frankfurt és Darmstadt közötti közúton
432,7 km/órás sebességgel száguldott 80 évvel ezelőtt.
A hihetetlen rekordot csak tavaly novemberében döntötte meg a Koenigsegg Agera RS. Az eredeti Mercedest egy V12-es motor hajtotta, a modern változat azonban teljesen elektromos hajtást kapott, 750 lóerős teljesítménnyel.
A Vision EQ Silver Arrow különlegességei a 168 aranyozott küllővel ellátott felnik, a Mercedes-csillag mintájú Pirelli abroncsok, a mogyorófa burkolatú egyszemélyes utastér, a kormányra épített érintőképernyő, és a panoráma kijelző, amelyen keresztül virtuális versenyeken lehet részt venni legendás Mercedes versenyautók ellen.
A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!