A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a cégnek jóval nagyobb nyereségre lenne szüksége jövője megalapozásához.
A konszern 2018-tól 2022-ig több mint 34 milliárd eurót tervez elektromos járműtechnológiai és digitális mobilitási szolgáltatások fejlesztésére fordítani.
Teljesen elektromos, akkumulátor-hajtású autókat a Volkswagen
2022-ben már 16 üzemben tervez gyártani szerte a világon.
A tavaly ősszel bejelentett fejlesztési terv szerint pedig 2025-re már nyolcvanféle elektromos modellből évente mintegy hárommilliót fog gyártani.
A vezérigazgató szerint azonban a "Zukunftspakt" elnevezésű stratégiai tervben kitűzött célok eléréséhez nem csak a konszern VW márkájának személyautó modelljeinél kell nagyobb hatékonyságra törekedni. A VW márka bevételarányos jövedelmezőségét már sikerült öt százalékra emelni, de ennél jóval többre lenne szükség, mivel
a vállalatnak egyebek között az elektromos mobilitásra való átállás miatt is a korábban becsültnél jóval tetemesebb kiadásokra kell felkészülnie."
Herbert Diess szerint a működéshez minimum 4 százalékos bevételarányos jövedelmezőségre van szükség.
Öt-hat százalékkal már lehet fejlesztésekkel a jövőre is készülni, hét-nyolc százalékkal pedig már krízisállóvá tehető a cég"
- mondta.
A Volkswagen augusztus elején jelezte, hogy az idei évre tervezett 6,5-7,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőséget csak egyszeri tételek leszámításával lehet elérni. A konszern 2025-re 7-8 százalék, a VW márka pedig hat százalék feletti bevételarányos jövedelmezőségre számíthat.