A 260-as modell a 200-as család egyik meghatározó tagja volt, ami
a világ legnagyobb darabszámban gyártott autóbuszává vált.
A buszok 1971-ben jelentek meg és azok sorozatgyártása 1973-ban indult be és attól kezdve meghatározó szerepet játszottak. Az Ikarus egyik jelentős üzleti sikere is ehhez a típushoz kötődik.
Összesen 72 548 darabot értékesítettek, ezzel a darabszámmal a típus nemcsak az Ikarus, de az egész világ autóbusz-termelésének is egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló autóbusza.
A 260-as típus sikerén felbuzdulva alkották meg a 415-ös modellt.
A 415.14-et 2001-ben gyártották, eredetileg trolibuszként, majd később alakították át autóbusszá.
A jármű egyik érdekessége, hogy teszt jelleggel Oroszországba szállították, azonban ott nem voltak vele elégedettek és visszaküldték. Ekkor kivették a jármű elektromos motorját, ezután diesel motoros hajtású lett, átfényezték, harmadik ajtaját átalakították. A megvásárolt darab az utolsó legyártott modell.
A Múzeum sajtóközleményében az áll, hogy az Ikarus buszok megmentésével elkötelezettek a hazai járműgyártás emlékeinek megőrzése mellett, ezzel tisztelegve a nemrég elhunyt Finta László életműve előtt is.
„Idén már sokadik alkalommal sikerül újabb modellekkel gazdagítani a Múzeum gyűjteményét. Külön öröm, hogy napjaink egyik legismertebb típusából, az Ikarus 260-as típusból is végre a múzeum gyűjteményébe vettünk egyet, ezek a hazai városok autóbusz-állományában korábban jelentős szerepet töltöttek be." – mondta Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.