Újra nyakkendőben a kölcsönzők kedvence – Toyota Aygo menetpróba

Toyota Aygo
Vágólapra másolva!
X-alakú orr részével és farával vért izzadhattak a formatervezők, amíg áttervezték, és a végeredmény így sem lett túl ütős. De a lényeg, hogy a francia ikertestvérekkel rendelkező és Csehországban gyártott Toyota Aygo alapos, nem csak a megjelenést érintő frissítőkúra után folytatja a pályafutását.
Vágólapra másolva!
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

2005-ben mutatkozott be az első Toyota Aygo, mint a francia PSA és a Toyota együttműködésének első gyümölcse.

Az európai piac számára tervezett, Csehországban készülő városi mini a kezdetektől Peugeot-ként és Citroënként is kapható volt,

minimális különbségekkel. Az egyszerű és olcsó Aygo arra is képes volt, hogy kiütéses vereséget mérjen házon belüli vetélytársára, az igényesebb, de jóval drágább IQ-ra, amit sokat a japán Smartnak tartottak.

Az első generációs Toyota Aygo így festett a második ráncfelvarrás után Forrás: Toyota

Szokatlanul hosszú életciklus után (amibe két ráncfelvarrás is belefért) 2014-ben váltotta le a Toyota az Aygo első nemzedékét, az utód újfent megjelent a francia márkák kínálatában is Peugeot 108, illetve Citroën C1 néven.

Így festett a második generáció a facelift előtt Fotó: Kismartoni András - Origo

Most jött el a második generáció modellfrissítése, amit leginkább az áttervezett orr-részről lehet felismerni.

Maradt a karakteres X-motívum,

de ezúttal háromdimenziósnak tűnő kiadásban, amitől a fehér példányok néznek úgy ki, mintha egy óriási csokornyakkendőt viselnének.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Erre mondják udvariasan, hogy funkcionális beltér

Nem a minőség az első szó, ami eszembe jutott az utastérről: az ajtók kongó hanggal csukódnak, a műszerfal egyszerűbb nem is lehetne, a műanyagok egytől egyig kemények, az ajtók tetején kilátszik a csupasz lemez. Aki ült már Volkswagen Up!-ban (amit a Mol Limo indulása óta egyre többen mondhatják el magukról), az tudja, hogy

a spórolást úgy is lehetne csinálni, hogy ne legyen feltűnő,

és hogy közben megmaradjon a minőségérzet.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Vannak azért jó részletek is, például a bőrkormány szép és remek fogású, az egyszerű, fejtámlával egybeépített első ülések

meglepően kényelmesek,

és az ergonómia kiváló, mindent ott találunk, ahol elsőre keresnénk. Érkezett egy új, 7 colos érintőképernyős fedélzeti infotainment rendszer Apple Car Play és Android Auto csatlakozási lehetőséggel.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Nagy áldás ez a vezetőnek, amikor a legfontosabb applikációkat, többek között a navigációt is a központi képernyőn láthatja, és nem a pohártartóba tett mobilra kell lenéznie vezetés közben. Kár, hogy a jó felbontású képernyőért az autó értékének több mint 10 százalékát, 400 ezer forintot kell kicsengetni, igaz, a Connectivity csomagban benne van az alufelni, a tolatókamera, a ködlámpa és a sötétített hátsó üveg is.

Sportos megjelenésűek a fejtámlával egybeépített első ülések, de az oldaltartásuk minimális. Magas sofőr mögött szinte eltűnik a lábtér Forrás: Sebastien Mauroy/Www.Sebastienmauroy.Com

Egy miniautótól nem vár az ember hangárnyi utasteret, de az Aygo így is

a kategória szűkebb tagjai közé tartozik,

egy Hyundai i10-ben, Fiat Pandában, VW Up!-ban jobban elfér négy felnőtt. Öten nem is ülhetnek az Aygóban, mert hátul csak két fejtámla és biztonsági öv van, arról nem is beszélve, hogy a terhelhetőség a felszereltségtől függően mindössze 325-400 kg.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

A szűkösségre és a rossz hangulatra remek orvosság az elektromosan elhúzható,

két állásban rögzíthető vászon tetőablak, ami nélkül én biztosan nem vennék Aygót.

Hátránya, hogy az amúgy is zajos kiskocsi még hangosabbá válik tőle, a tesztautóban csukott tetővel is igencsak meg kellett emelni a hangunkat autópályán, ha túl szerettük volna kiabálni a szél, a gumik és a motor zaját, pedig a ráncfelvarráskor elvileg a hangszigetelésen is javítottak.

Műszaki tartalom

Az Aygók ősrégi motorja, az egyliteres szívó benzines (dízel 2007 óta nincs, hibrid nem is volt)

számos fejlesztésen esett át

a ráncfelvarráskor. Már a kipufogóoldali szelepek vezérlése is változó, átalakították az égéstér formáját, megnövelték a kompressziót, csökkentették a belső súrlódást, és kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezést vezettek be.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

A teljesítmény 69-ről csupán 72 lóerőre nőtt, a 4400-nál jelentkező csúcsnyomaték pedig 95-rőla 93 Nm-re csökkent, amiért cserébe középső fordulatszám-tartományban többet hasznosíthatunk belőle. De hiába a sok változás, a motor karaktere mit sem változott:

aki haladni akar, annak szénné kell forgatnia a kis háromhengerest,

ami az eleinte halkan zümmögő, majd kihúzatva Wartburg-hangra váltó motornak egyáltalán nincs ellenére. Jó hír, hogy alapjáraton már érezhetően kevésbé vibrál a kis háromhengeres, ami az új kiegyensúlyozó-tengely érdeme.

Milyen vezetni?

Városban elég a 72 lóerő a kilencmázsás Toyota fürge mozgatásához, de

ahogy nő a tempó (vagy az utasok száma), úgy tűnik el az erő a motorból,

pláne, ha a klíma is megy. Négy személlyel, kereszteződésekbe nem ajánlott kettesben begurulni, mert alig képes elindulni az Aygo, rendesen csúsztatni kell a kuplungot. Országúton az előzésekhez legalább kettőt kell visszaváltatni, a végsebesség elméletileg 160 km/h, de nagyon hosszú egyenes kellhet hozzá.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Városban viszont elemében van a kis Toyota: egy személlyel kellően fürge,

zsebkendőnyi területen megfordul

(a fordulókör átmérője 9,6 m), az áthangolt futómű a legtöbb úthibával jól elboldogul, jó a kilátás, a függőleges far miatt érezni, hogy meddig tart a hátulja. Ráadásul nemcsak a kormány és a váltó, hanem a pedálok is nagyon kis erővel kezelhetőek, a parkolás ezért gyerekjáték. 370 ezer forintért egykuplungos robotváltó is rendelhető az ötfokozatú kézi helyett, de akkor a gyorsulás 13,8 másodpercről 15,2-re romlik.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Nemcsak tisztább lett a motor, hanem takarékosabb is: 0,2 literrel csökkent az átlagfogyasztás, most 4,1 liter szerepel a katalógusban, ami a kategória legjobb értéke, akárcsak a 93 g/km-es szén-dioxid kibocsátás.

Mi a menetpróbán 4,8 literes átlagot mértünk

országúton és városban, valószínűleg dinamikus stílusban sem lehet 6 liter fölé menni.

Árak, összegzés

Az Aygo árlistája 2,69 millió forinttól indul,

a legolcsóbb klímásért 3,08 millió forintot kell fizetni,

de ebben a szervokormányon és az alap hifin kívül semmi nincs. Érdemesebb a 170 ezerrel drágább x play felszereltséget választani, mert abból már nem hiányzik a bőrkormány, a négy hangszóró, a központi zár, a 15-ös kerék, a fényezett kilincs és lökhárító, a Bluetooth kihangosító, a fordulatszámmérő, az osztva dönthető hátsó üléstámla és a két elektromos ablakemelő sem.

Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo
Toyota Aygo

Igaz, hogy az ára és a fenntartási költségei versenyképesek az Aygónak, és az infotainment rendszere is a legjobb a kategóriában, de az is tény, hogy egy alig drágább Volkswagen Up!-ban vagy Fiat Pandában közel sem érezzük ennyire, hogy minimálautóban ülünk: mindkettő csendesebb, ötletesebb és jobb minőségű. Titkos tippem még a Suzuki Celerio, ami klímásan, 2,65 millióért sokkal tágasabb utasteret ad, vagy a 3 milliós Hyundai i10, aminek az igényes kidolgozás és hosszú garancia az erőssége.