Ezt a BMW-t úgy lehet tölteni, akár a mobiltelefonokat

indukciós vezeték nélküli töltés
Vágólapra másolva!
A hibrid 5-ös sorozat az első sorozatgyártású autó, amit vezeték nélküli töltéssel kínálnak.
Vágólapra másolva!
A talajhoz rögzített GroundPad teljes mértékben ellenáll az időjárás viszontagságainak Forrás: BMW

Bár az Audi már belengette az új A8 tavalyi bemutatóján a technológiát, mégsem ők, hanem a BMW kezdi el elsőként gyártani a

vezeték nélküli töltésre alkalmas konnektoros hibrid autót.

Júliusban gördülnek ki a gyárból az első ilyen technológiával felvértezett 530e iPerformance modellek, elsőként Németországban lehet majd őket megvásárolni.

A kamerás parkolóasszisztens segít a pontos beállásban. Töltés közben az elektromágneses sugárzás csak az autó alvázára korlátozódik Forrás: BMW

A rendszer működési elve ugyanaz, mint a vezeték nélküli telefontöltők esetében: a parkolóhelyen kialakított

indukciós felület fölé kell parkolni, és a töltés automatikusan elindul.

Persze fontos, hogy nagyon pontosan parkoljon le az autó (hosszirányban 7, széltében 14 centiméteres eltérés lehetséges az optimálistól), amiben a kamerás asszisztensrendszer segít a sofőrnek. Az autó és a talajba épített töltő wifin kommunikál egymással.

Ha jó pozícióban áll a BMW, akkor az aljára szerelt CarPad felület lesüllyed annyira, hogy közte és a talajba épített, mágnesen mezőt gerjesztő GroundPad között a távolság ne legyen nagyobb 8 centiméternél. Ez a határa ugyanis annak, hogy az indukciós töltés létrejöjjön.

Egyszerű, de lassú a töltés

Ha ez megvan, akkor a CarPaden indukált áram 3,2 kW teljesítménnyel tölteni kezdi az autó nagyfeszültségű hibrid akkumulátorát,

a teljes töltöttség eléréséhez 3,5 óra szükséges.

A folyamat hihetetlenül egyszerű, mivel elég csak jó helyre parkolni és megnyomni egy gombot, nem kell kábelekkel, kútoszloppal bajlódni.

A teljes töltöttség elérésekor a rendszer automatikusan kikapcsol Forrás: BMW

A technológia hátránya, hogy valamivel nagyobbak a töltési veszteségek, mint a kábeles töltés esetén, bár a 90-95 helyett mérhető 85 százalékos hatékonysági mutató még bőven az elfogadható kategóriába tartozik.