Fellélegezhetnek a dízelautósok, ennyire jó hírt már régen kaptak

dízel autó, kibocsátási teszt
A hose for an emission test is fixed in the exhaust pipe of a Volkswagen Golf 2,0 litre diesel car at the Technical Inspection Agency in Ludwigsburg, southwestern Germany, on August 7, 2017. Suspicions of cheating have fallen on Volkswagen and other firms in the German car industry, such as Mercedes-Benz maker Daimler, BMW and VW's luxury subsidiaries Audi and Porsche. German weekly magazine "Der Spiegel" in July 2017 published details of a VW letter to the German and European competition authorities, which it said showed auto giants had been working together on technology, suppliers, costs, sales and markets since the 1990s. / AFP PHOTO / THOMAS KIENZLE
Vágólapra másolva!
Kivitelezhetőnek tartja a német környezetvédelmi hivatal az öreg dízelautók utólagos műszaki átalakítását az emissziós értékek csökkentése érdekében.
Vágólapra másolva!

Maria Krautzberger, az Umweltbundesamt (UBA) igazgatója a Spiegel című lapnak adott interjúban azt mondta, hogy a hivatal vizsgálatai szerint

a dízelautók utólagos átalakítása 2-3 ezer eurós (650-950 ezer forint) költségkereten belül is megoldható feladat.

Független szakértőknek a német szövetségi közlekedési minisztérium megbízásából egy korábban végzett vizsgálata ezzel szemben arra a megállapításra jutott, hogy a dízelmotorok utólagos átalakítása legkevesebb 5 ezer euróba (másfél millió forint) kerülne amellett, hogy teljesítményromlást és fogyasztásnövekedést vonna maga után.

Az UBA igazgatója a két költségkalkuláció közötti nagy eltérést a becslésekben alkalmazott kiskereskedelmi és nagykereskedelmi beszerzési árak közötti különbségre vezette vissza, megjegyezve ugyanakkor, hogy

a legmodernebb katalizátorokkal végzett átalakítás már önmagában is jelentős költségmegtakarítással járna.

Andreas Scheuer német szövetségi közlekedési miniszter határozottan elutasítja a dízelautók utólagos átalakítását, ehelyett - az autóiparral egyetemben - a motorvezérlő szoftverek módosítására helyezi a hangsúlyt.

Svenja Schulze szövetségi környezetvédelmi miniszter viszont nem zárkózik el a dízelmotorok utólagos hardveres átalakításának előírása elől.