A belső vizsgálaton
a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást találtak A6-os és A7-es típusoknál,
amelyekbe Euro 6 besorolású, hathengeres, Gen2 evo jelzésű dízelmotort építettek be.
A vizsgálati eredményről tájékoztatták a német közúti közlekedési hatóságot (KBA) és a típusengedélyt kiadó luxemburgi hatóságot.
A szabálytalanul működő motorvezérlő rendszerrel felszerelt új autókat egyelőre nem szállítják ki,
hanem a felügyeleti szervekkel együttműködésben kidolgoznak egy frissítést a szoftverre. A megrendelőket értékesítik,
az ügy világszerte 60 ezer autót érint
- áll a német autógyártó közleményében.
A KBA már több mint 150 ezer Audi visszahívását rendelte el
a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt a VW dízelbotrányának kezdete óta, több tízezer kocsit pedig a gyártó önként hívott vissza.