A taxis
a záróvonalat átlépőket, a bőven piroson áthajtókat, a másik autóst dudálva-villogva az útról letolókat, a buszsávban előzgetőket, a zebránál a gyalogosok ellenére durván áthajtókat jegyezte fel
- írta a Vezess.
Kísérlete hat hónapja alatt 50 ezer kilométert autózott Budapesten,
elég sok időt töltött a taxijában. Csak a kirívóbb, veszélyesebb szabálytalanságok kerültek be a nap végén a táblázatba, amit az első hónap végén az addig összegyűlt adatok alapján véglegesített négy kategóriára.
Összesen 207 darab általa közveszélyesnek ítélt durva manővert rögzített, íme a végeredmény:
Tapasztalataim szerint jellemzően nem új BMW-t, és új Audit vezetőkre jellemzőek a durvaságok,
hanem az 5-10 évesek sofőrjeire, vagy a még idősebb példányokat vezetőkre" - nyilatkozta a taxis, hangsúlyozva, hogy természetesen nem reprezentatív a táblázata, és abban is van némi szubjektivitás, hogy mit látott ő közveszélyesnek, nem mindenkinél ugyanott húzódik ennek a határa.
Összességében arra jutottam, valóban van abban valami, hogy a prémiummárkás autóval közlekedők többet engednek meg maguknak.
Kíváncsi lennék persze az enyémnél jóval átfogóbb rendőrségi szabálysértési statisztikára" - tette hozzá a taxis, aki a napokban adta fel a szakmát, és adta vissza az engedélyét.