Egy legendás japán autótípus tért vissza a Genfi Autószalonon

Toyota Supra
Vágólapra másolva!
A Toyota megmutatta az új Suprát, ami szoros rokonságban áll a következő BMW Z4-essel.
Vágólapra másolva!
A központi anyával rögzített BBS verseny-keréktárcsákra Michelin versenyabroncsokat szereltek Fotó: Gulyás Péter

A GR Supra versenyautó-tanulmány a Genfi Autószalonon ünnepelte világpremierjét,

előkészítve az utcai változat visszatérését,

ami vélhetően még idén meg fog történni valamelyik nagy nemzetközi kiállításon.

A fékrendszer Brembo Racing nyergeket és tárcsákat alkalmaz, a kipufogó szintén versenyfejlesztés Fotó: Gulyás Péter

Habár gyártása 16 évvel ezelőtt véget ért, a Suprára a mai napig lelkesedéssel gondolnak a sportautó-rajongók. Népszerűségéhez az hozzájárult, hogy mindmáig közkedvelt a Gran Turismo szimulátorban, valamint, hogy

főszerepet osztottak rá a 'Halálos iramban' franchise első mozifilmjében.

A Supra jövőre már felbukkanhat a sportautó-versenyeken Fotó: Gulyás Péter

A Supra név először 1978-ban, a második generációs Celica nagyobb, erősebb kivitelén jelent meg, majd hamarosan saját jogon, önálló modellként vált legendává.

Az A40 kódnevű első szériát három további generáció követte:

az A60 1981-ben, az A70 1986-ban, majd az A80 1993-ban. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GT sportautó egészen 2002-ig gyártásban maradt, utolsó generációja a Toyota kínálatának legnagyobb teljesítményű típusaként búcsúzott.

Az utastér teljes egészében motorsportos irányultságú, a versenyautó-műszerfaltól kezdve az OMP vezetőülésig és biztonsági övig. Szintén az OMP szállította a verseny-kormányoszlopra szerelt, váltófülekkel ellátott, gyorsrögzítős kormánykereket Fotó: Gulyás Péter

A most leleplezett kétajtós GR Supra tanulmány klasszikus orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánccal készült. Az ajtón látható, hatalmas 90-es rajtszám a Supra kódnevét hirdeti, egyben egyértelmű utalásnak tekinthető arra, hogy a tanulmányautó az ötödik generációs szériamodell előfutára, amely

a BMW Z4 testvérmodellje lesz.

A pletykák szerint mindkettőt kb. 340 lóerős, hathengeres turbómotor fogja hajtani, természetesen a hátsó kerekeken keresztül.