Csoda egy horvát üzemből: elektromos Bugatti-kihívó született

Rimac C Two
Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon bemutatott, teljes önvezetésre is képes Rimac C_Two 11,8 másodperc alatt éri el a 300 km/órát.
Vágólapra másolva!
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two

Már a Rimac első autója, a hírdedt Concept One – ami arról nevezetes, hogy mindössze 8 készült belőle, és az egy példányát az egykori Top Gear sztár, Richard Hammond törte ripityára egy forgatáson – sem volt éppen lassú, de az új, C_Two nevű utódja

minden gyorsulási rekordot átírhat

az utcai autók történetében.

Egy töltéssel elméletileg 650 km is megtehető, de ez nagyban függ a használat módjától Fotó: Gulyás Péter

A Genfi Autószalonon leleplezett horvát elektromos sportkocsi adatai sokkolóak: a négy villanymotorja összesen

1914 lóerőt és 2300 Nm nyomatékot ad le.

0-97 km/órára 1,85 másodperc alatt gyorsul fel, ami egy hajszállal még annál is jobb, mint amit a Tesla ígér az új Roadsterrel kapcsolatban.

Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C Two
Rimac C_Two

Nagy tempónál sem veszít a lelkesedéséből a Rimac, az álló start után 11,8 másodperccel már 300 km/órával is száguldhat,

a végsebessége pedig eléri a 412 km/órát.

Forrás: Rimac

A karbon karosszériás sportkocsi egy 120 kilowattórás lítium-akkumulátorból nyeri az energiát,

mind a négy keréknél van egy-egy villanymotorja,

aminek köszönhetően úgy osztja el erejét a négy sarok között, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a tapadás és a legnagyobb a kanyarsebesség.

Forrás: Rimac

Az első villanymotorok közvetlenül, a hátsók egy kétfokozatú váltón keresztül hajtják a kerekeket, szénszálas kuplungok közbeiktatásával.

A megállásról 390 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak,

meg persze a villanymotorok generátor üzemben hozzájárulnak a lassuláshoz is. Minden keréknél kettős keresztlengőkaros a futómű adaptív gátlókkal, a hasmagasság szabadon változtatható.

Forrás: Rimac

Mivel az akkukat vízhűtéssel tartják optimális hőmérsékleten, az új Rimac állítólag már két teljes kört képes megtenni a több mint 20 kilométeres Nürburgringen anélkül, hogy veszítene a teljesítményéből. Könnyen lehet, hogy hamarosan a hivatalos elektromos körrekordot is meg fogja dönteni.

Forrás: Rimac

Állítólag a C_Two – a világon elsőként –

képes a 4-es szintű önvezetésre,

de ezt a hírt azért egyelőre kétkedve fogadjuk, mivel még az Audi 3-as szintűjét sem látta senki működés közben, a többi nagy gyártó pedig még a 2-es szintnél tart. Mindenesetre a Rimac tartalmaz nyolc kamerát, egy lidar szenzort, hat radart és 12 ultrahangos érzékelőt.

Forrás: Rimac

A Concept_Two fedélzeti rendszere

arcfelismeréssel azonosítja a tulajt

és nyitja ki neki az autót, és az indítás is csak így lehetséges. Az autó beállításai a sofőr aktuális hangulatához igazodnak, versenypályán pedig arra is képes a fedélzeti számítógép, hogy megmutassa az ideális íveket, fékezési és kigyorsítási pontokat a sofőrnek.