Ha most nem vigyázunk, gyorsan dízelautó-temetővé válik Magyarország

Vágólapra másolva!
Valós veszély, hogy megfelelő szabályozás hiányában Magyarország a német városokból kitiltott dízelüzemű gépkocsik temetőjévé válik.
Vágólapra másolva!

A lipcsei szövetségi bíróság kedden úgy döntött, hogy ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi dízelautókat a szennyezett levegőjű német városokból. A Portfolio.hu szerint nem jelent valós alternatívát a kocsik dízelüzemének átalakítása sem.

A 2015-ös dízelbotrány kirobbanása óta látszik, hogy egyre kevesebb ilyen járművet lehet eladni, és erős volt a félelem a kitiltás miatt is.

Várható, hogy a kitiltható, vagyis Euro 6-osnál régebbi autók ára csökkenni fog, mert nem veszik meg azok, akik behajtanának a belvárosokba.

Ha ezeknek az autóknak az ára Németországban még alacsonyabb lesz, akkor várhatóan a mostaninál is nagyobb mértékben zúdulnak rá a hazai használtautó-piacra,

ha nem változik a szabályozás. Ebben az esetben valós félelem, hogy Magyarország dízelautó-temetővé válhat – vélekedett a szakértő.

A Portfolio.hu-n megjelent elemzés szerint ez a trend komoly károkat okozna egyrészt a hazai importőröknek, másrészt jelentős környezetkárosító hatással is járna, kiemeltképpen az öreg járművek esetében.

Megoldást jelenthetne az a korábban bedobott ötlet, amely alapján

meg kellene drágítani az Euro 5-nél rosszabb környezetvédelmi besorolású használt autók (8-10 éves kocsik) behozatalát Magyarországra.

De ésszerű változtatás lenne az is, ha Magyarországon is bevezetnék a szén-dioxid-kibocsátáson alapuló adóztatást, mind a használt autók, mind pedig az új autók esetében, ennek köszönhetően ugyanis jelentős tisztulás kezdődhetne meg a járműpiacon.