Az egyes márkákhoz a legkülönfélébb sztereotípiák tartoznak, ezért a G7.hu megpróbált mélyebbre ásni a témában. Márkák szerinti bontásban kikérte a KSH-tól és a Belügyminisztériumtól a Magyarországon üzemben lévő autók számát és a baleseti statisztikákat, majd összevetette a két adatbázist.
A teherautókat és kamionokat nem tudták kiszűrni, vagyis benne vannak a lista adataiban. Ez különösen olyan márkáknál fontos, mint a Mercedes, a Volvo, a Renault, a Peugeot, a Ford vagy a Volkswagen, amelyekből olykor a kamiontól kezdve a teherautón és a furgonon át a személyautóig mindenféle megtalálható az utakon,
a végkövetkeztetések így nem csak a személyautósokra vonatkoznak.
A grafikonon a számok azt mutatják, hogy az egyes márkákon belül 10 ezer autóra mennyi halálozás jutott,
a balesetet okozók és a vétlenek szerint. Ha például egy Mercedes ütközött egy BMW-vel, és a balesetet a Mercedes okozta, de a BMW-ben halt meg valaki, akkor a BMW-nek húztak be egy strigulát a vétlenek között. Ha pedig a Mercedesben halt volna meg valaki, akkor a Mercedesnek adták volna a szégyenpontot, de az okozók között.
Az összehasonlításból ezúttal a Daewoo jött ki a legrosszabbul, akár vétlen volt a sofőr, akár vétkes, ilyen márkájú autókban történt arányosan a legtöbb halálos baleset.
Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy halálos balesetből nincsen sok, ezért
a minta egy-egy évben nagyon sokat változhat, lehet, hogy 2016-ban csak a szerencse pártolt el az élen végzett márkáktól.