Vitézy Dávid leszólta Elon Musk ötletét

Tesla loop
Vágólapra másolva!
A szakember szerint Musk föld alatti autós alagútja a nyomába sem ér a budapesti metrónak. 
Vágólapra másolva!
Kormányozni nem kell, mert két, az autó orrához rögzített vízszintes kerék vezeti a járművet a csőben Forrás: The Boring Company

Elon Musk cége, a The Boring Company tesztelési célból egy 1,8 kilométer hosszú, belülről fehérre festett csőjáratot nyitott meg szerdán Los Angeles-ben. A tervek szerint az elektromos hajtású önvezető autók a felhajtható oldalkerekeik által vezetve óránként 240 kilométeres sebességgel haladhatnak majd az ehhez hasonló alagútrendszerekben.

A szerdai sajtóbemutatón azonban a Tesla Model X egyelőre jóval lassabban, legfeljebb csak 80 km/órás sebességgel haladt, mert a talaj még elég hepehupás volt. Musk szerint a végleges alagutakban olyan sima lesz a talaj, mint az üveg.

A fehér alagutat színes fényekkel tették látványosabbá. Az autót speciális lift vitte a mélybe Forrás: The Boring Company

Vitézy Dávid közlekedési szakember, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum igazgatója szerint Elon Musk egyszerűen csak újra feltalálta a metró egy kevéssé hatékony formáját.

Twitter üzenetében ezt üzente az amerikai vállalkozónak:

„Kedves Elon Musk! A budapesti 3-as metróvonalon 150 másodpercenként halad el egy szerelvény a csúcsidőben, ekkor a kapacitás 28200 személy óránként. Hogy ezt a kapacitást ötszemélyes autókkal biztosítani tudja, önnek 2 másodpercenként 3 Tesla autót kellene indítania (94 autó/perc). Hogy lehet ezt innovációnak, és nem szélhámosságnak tekinteni?

Elon Musk többek között a hírhedten akadozó Los Angeles-i közlekedést akarja tehermentesíteni egy új hálózat segítségével. A Los Angelestől délre, Hawthorne-ban lévő csőalagutat a The Boring Company 10 millió dollárért (2,8 milliárd forintért) építette. Musk májusban bejelentette, hogy az új technológiával tíz perc alatt elérhető lesz Los Angeles központjából a nemzetközi repülőtér.