Elon Musk cége, a The Boring Company tesztelési célból egy 1,8 kilométer hosszú, belülről fehérre festett csőjáratot nyitott meg szerdán Los Angeles-ben. A tervek szerint az elektromos hajtású önvezető autók a felhajtható oldalkerekeik által vezetve óránként 240 kilométeres sebességgel haladhatnak majd az ehhez hasonló alagútrendszerekben.
A szerdai sajtóbemutatón azonban a Tesla Model X egyelőre jóval lassabban, legfeljebb csak 80 km/órás sebességgel haladt, mert a talaj még elég hepehupás volt. Musk szerint a végleges alagutakban olyan sima lesz a talaj, mint az üveg.
Vitézy Dávid közlekedési szakember, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum igazgatója szerint Elon Musk egyszerűen csak újra feltalálta a metró egy kevéssé hatékony formáját.
Twitter üzenetében ezt üzente az amerikai vállalkozónak:
„Kedves Elon Musk! A budapesti 3-as metróvonalon 150 másodpercenként halad el egy szerelvény a csúcsidőben, ekkor a kapacitás 28200 személy óránként. Hogy ezt a kapacitást ötszemélyes autókkal biztosítani tudja, önnek 2 másodpercenként 3 Tesla autót kellene indítania (94 autó/perc). Hogy lehet ezt innovációnak, és nem szélhámosságnak tekinteni?
Elon Musk többek között a hírhedten akadozó Los Angeles-i közlekedést akarja tehermentesíteni egy új hálózat segítségével. A Los Angelestől délre, Hawthorne-ban lévő csőalagutat a The Boring Company 10 millió dollárért (2,8 milliárd forintért) építette. Musk májusban bejelentette, hogy az új technológiával tíz perc alatt elérhető lesz Los Angeles központjából a nemzetközi repülőtér.