Elsőként a német Wirtschaftswoche írta meg, de aztán a Volkswagen is elismerte, hogy egy belső vizsgálat során
kadmiumot találtak a konszern elektromos és hibrid autóinak töltőiben.
A cég jelenleg tárgyal a német Szövetségi Járműnyilvántartási Hivatallal (KBA), hogy szükség van-e visszahívási akció elrendelésére.
Ha a hivatal erre kötelezi őket, az
124 ezer Audit, Volkswagent és Porschét érinthet
2013-tól napjainkig, köztük a több száz Mol Limo Volkswagen e-Up!-ot is. Mióta kiderült a kadmium jelenléte, a Volkswagen leállította az érintett autók gyártását, amíg a beszállító nem tud kadmiummentes relét küldeni.
A mérgező kadmium a töltők egy
olyan alkatrészében fordul elő, amit nem a Volkswagen, hanem egy külső beszállító gyártott.
A Volkswagen szerint nincs szükség visszahívásra, mert a kadmium nem jelent veszélyt a sofőr vagy az utasok egészségére, ugyanis csak egy elzárt fémdobozban lévő relében mutatható csak ki, és abban is csak darabonként 0,008 gramm mennyiségben. A KBA szerint viszont aggályos, hogy mi fog történni a töltőkkel az autók életciklusának végén.
A kadmium főként a cinktermelés mellékterméke, de keletkezik az ólom és a réz termelése során is. Kisebb mennyiséget a vas és az acél újrahasznosításából nyernek. Fő veszélye, hogy képes helyettesíteni az esszenciális cinket, annak jótékony élettani hatása nélkül.