Ön is járhat olyan autóval, mint Putyin, minden kiderült a cirkálóról

szenat
Vágólapra másolva!
Az új orosz luxusautó-márka, az Aurus bemutatta első két modelljét a Moszkvai Autószalonon. A limuzin Vlagyimir Putyin új elnöki autója, az alapmodellt hamarosan bárki megveheti.
Vágólapra másolva!

A frissen alapított Aurus luxusmárka a Moszkvai Autószalonon rántotta le a leplet első két modelljéről, a Szenatról és a hosszabb tengelytávú Szenat limuzinról. Utóbbi "kompromisszummentes" védelmet biztosít lövedékek és robbanások ellen, egyben

Oroszország új állami autója is lesz.

Ebben a szerepben már májusban látható volt, amikor Vlagyimir Putyin letette az elnöki hivatali esküt.

Az új márka teljesen orosz hátterű,

a limuzin kifejlesztésére maga Putyin adott utasítást,

aki szerint fontos, hogy az országnak saját gyártású elnöki autója legyen. A limuzinban 4,4 literes V8-as motor dolgozik, amelyet az oroszok a Porschével közösen fejlesztettek.

Forrás: Autocar

A motor hibrid rásegítéssel dolgozik, a teljesítménye 600 lóerő.

Százas tempóra kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsul a páncélozott limuzin,

a váltója kilencfokozatú automata. A páncélozástól mentes, bárki számára hozzáférhető Szenatok akár 860 lóerős, 6,6 literes V12-es motorral is rendelhetők.

Forrás: Aurus

A Szenat 5630 milliméter hosszú, a tengelytávja 3300 milliméter. A limuzin változat hosszúságban és tengelytávban is egy-egy métert ver az alapmodellre. A belső tér kialakításánál a hátul utazók voltak fókuszban,

az ülések támlája akár 45 fokban dönthető, beépített párnákat is tartalmaznak.

Forrás: RT

Van beépített hűtő Aurus-logós kristálypoharakkal, de bőrözött, kihajtható asztalokat is rejt a kabin.

A két Szenat mellett előkészületben van egy kisbusz és egy SUV is, neveiket a Kreml egyes tornyairól kapják majd. Az Aurus modellek 2019 elején kerülnek piacra Oroszországban, később további országokban is megjelennek.

Forrás: Aurus

Jövőre és 2020-ban évi 150 autót készít majd az Aurus, 2021-ben évi ötezerre futtatják fel a gyártási darabszámot. Ezzel állami luxusautóként valószínűleg végleg megpecsételődött a rivális ZIL sorsa, a hat évvel ezelőtti tesztelést és az ígéretes dizájntanulmányt nem követte érdemi fejlesztés.