A lényeg a motorháztető alatt van – Mercedes C-osztály (2018) bemutató

Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Vágólapra másolva!
Négyévnyi gyártás után megújul a Mercedes C-osztály, de a csillagos márka sikermodellje nem elsősorban a felszínen változik. Olyannyira, hogy a ráncfelvarrás nyomait szinte nagyítóval kell keresni, viszont az ismerős forma frissített elektronikus csomagot, és ami a legfontosabb, új motorokat takar. Bizony, még utolsó csavarjáig új dízeleket is.
Vágólapra másolva!

Bár a Mercedes-Benz a dízelbotrány legújabb fejezete kapcsán is bekerült nemrég a hírekbe, alapvetően jól áll a szénája. Új szegmenseket hódít meg, az eladások pedig kiválóan alakulnak: 2016-ban visszavették az elsőséget a német prémiumtrió házi versenyében, és ezt a helyezést tavaly is megtartották, 2,29 millió eladott kocsival.

Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári
Mercedes C-osztály facelift (2018) gyári

Ebből 415 ezer volt a C-osztályos szedán és kombi, vagyis a gyökereit egészen 1982-ig, a 190-es bemutatásáig visszavezető középkategóriás (egykori nevén „bébi-Benz”) remekül teljesít. Most, a gyártás ötödik évére frissítést kapott, de

mivel a vevők szerették, kívül szinte alig nyúltak a kocsihoz.

Annál komolyabbak a változások a bőr alatt!

A vásárlók nagyobb színválasztékot akartak, ezt a gyár szállítja is, az AMG stílusú kerekek például most már feketében is kérhetők Forrás: Bolla György

Új fényszóró, kapcsolópanel és kijelző

Persze a külső sem teljesen változatlan, elsősorban a lámpadizájn módosult. Ez a jól felszerelt kocsikon lesz igazán feltűnő, amik új LED fényszórókat kaptak, de elérhető most már egy MULTIBEAM LED nevű megoldás is, ami a törvényben engedélyezett maximumra emeli a fényerőt, ha nem érzékel szembe jövőt vagy kanyart. Ilyenkor csak 650 méter után esik egy Lux alá a C fénypászmája.

Továbbra is választható kiálló csillagos motorháztető vagy sportmaszk (képünkön), utóbbi népszerűbb. A LED mátrix rendszerű fényforrás automatikusan tompítja azokat a mezőket, amiben szembe jövőt, vagy fényvisszaverő felületet érzékel Forrás: Bolla György

Kipróbálni nem tudtuk ugyan, mert sötétben nem vezettünk, de a prizmák Dredd bíró sisakját juttatták eszembe, megnyugtatóan erőt sugároz tehát a világítótest is. A C belsejében kicsit könnyebben kiszúrható a frissítés, átdolgozták például a kormányon lévő kapcsolókat.

Bal küllőjéről vezérelhetjük a műszerfali kijelzőt

(akár teljesen digitális is lehet) és a radaros tempomatot, míg a jobbról a központi infotainment irányítható.

Változatlan maradt alapvetően a dizájn a hatalmas, íves középkonzollal, melynek fedele pohártartót és tárolót rejt. Az új digitális óracsoport háromféle beállítást ismer Forrás: Bolla György

Maga a navigációs-információs kijelző is megújult, de továbbra is tabletszerű, nem a műszerpult része. A képe viszont szép, és a kipróbált, jól felszerelt kocsik Burmeister hifije is jól szólt. Az elektronika megújulása a kulisszák mögött is folytatódott, felfrissítették a vezetéssegítő rendszereket: a tempomat például most már a térkép adataira is ügyel, és lassít körforgalom vagy kanyar esetén.

Szintet léptek a négyhengeres dízelek

Az igazán jelentős módosítás azonban a motortérben bújik meg. A C-osztály új motorokat kap, például friss minden dízel - ezeknél még az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektettek a tisztaságra. Az OM654 jelű család 1,6-os verziója három teljesítménylépcsőt szolgál ki:

a 180d alapmodell 122 lóerős,

míg a 200d manuális váltóval 160 lóerős, vagy a 9G-Tronic automatával pedig 150 lovas (mindkét esetben 360 Nm a nyomatéka).

Taxinak nyilván maradnak inkább az E-Mercik, fontos embereknek pedig a sofőrös S-osztályok, de egy átlagos család ebben is jól elvan Forrás: Mercedes-Benz

Kétliteres változat egyelőre a 220d-ben érhető el, mely az új motorral már 194 lóerős (400 Nm), de később elképzelhető egy 300d verzió is. A bemutatón nagy hangsúlyt fektettek annak érzékeltetésére, mi mindent megtettek a dízelmotor tisztaságáért, és a kiállított modelleken valóban óriási szűrők és tisztítóberendezések kaptak helyet.

Csak a 220d-t lehetett kipróbálni az első tesztvezetésen, ehhez 4Matic összkerékhajtás is rendelhető. A többi dízel csak az év második felében érkezik Forrás: Bolla György

A 220d-t vezettük is, és a C kombi orrába szerelve, automataváltóval kombinálva nagyon meggyőző volt.

Kifinomult járás, kellemes hang és jó erő jellemezte,

igazi hosszútávfutó lehet belőle, annál is inkább, mert a Merci négy felnőttnek kényelmes, bár a kombi hátsó ülése lehetne kicsit puhább. Később e motorváltozat alapjain dízel plug-in hibrid is érkezik majd.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!