Az Index megkérdezte, mi a szándéka a BKV-nak a buszvonattal, de a válasz sajnos kiábrándító volt:
alkatrésznek vásárolták.
Ezekhez az öreg buszokhoz már nagyon olcsón hozzá lehet jutni, és
legtöbb alkatrészüket hasznosítani tudja a BKV a normál Van Hool buszaihoz.
A BKV forgalomban is próbálkozott a vonatbusszal. 2016 júniusában érkezett az első jármű Budapestre, amit hosszabban teszteltek. Utasokat nem szállítottak vele, a méretei miatt ráadásul a hatóság sem nézte jó szemmel a próbálkozást, ezért letettek róla. Az első busz azóta is a BKV-nál van.
Egy fiatalabb, jól felkészített vonatbuszt a BKV azért jól tudna hasznosítani például a reptéri járatok között, mert a jármű a teszteken sem szerepelt rosszul.
A 25 méter hosszú VanHool AGG300 hét méterrel hosszabb a normál csuklós buszoknál.
1988-ban az Ikarus is készített egy 24 méteres járművet a népszerű 200-as sorozat alapjain, de sok gond volt a menettulajdonságaival, ezért hosszas tesztüzem és bemutatók után végül nem állt forgalomba. A 293-as típusjelzésű, leghosszabb magyar buszt végül '92-ben eladták Teheránba.