A testület strasbourgi plenáris ülésén elfogadott jelentés értelmében
minden új autót olyan automatikus fékkel kellene felszerelni, amely észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat.
A vezetéstámogató rendszerek közé tartoznak még például a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holttérfigyelő kamerák, és a sávtartást biztosító berendezések.
Az EP szerint miközben sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek, gyártásuk pluszköltségei azonban az árakban is megjelennek, így
az emberek többsége számára még mindig elérhetetlenek.
Állásfoglalásában az EP éppen ezért
csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára,
és garantáltan életeket mentenek.
Az 593 szavazattal, 39 ellenében elfogadott jelentésben az EP-képviselők emellett arra kérték az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja meg, miként lehetne
Európa-szerte bevezetni a zéró toleranciát a közúti közlekedésben, hogy egyetlen csepp alkoholt se lehessen fogyasztani vezetés előtt.
Az EP sajtószolgálatának tájékoztatása szerint évente mintegy 25 ezren veszítik életüket és több százezren sérülnek meg közúti balesetben az Európai Unióban, és ezek 90 százalékát emberi hiba okozza.