Kihirdették az M0-s déli szakaszára kiírt mérnök közbeszerzés eredményét - írta a Magyarepitok.hu. A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint
az M6-os autópálya (11,65-ös kilométerszelvény) és az 51-es főút (23,2-es kilométerszelvény) között végeznek rekonstrukciót.
A nyertes ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft.-nek és UTIBER Közúti Beruházó Kft.-nek a projekthez kapcsolódó független mérnöki és műszaki ellenőri feladatokat kell ellátnia, nettó 425 millió forintos végleges szerződési értéken.
A hirdetményből a mérnöki feladatok mellett a majdani kivitelezői feladat is kiderül: eszerint
a 11,5 kilométeres szakasz aszfalt burkolatú bal pályáját kell rekonstruálni, illetve egy nagyszilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastagságú betonburkolatot kell kiépíteni.
A projektben kilenc felüljárót, két aluljárót, valamint a Hárosi-Duna feletti Deák Ferenc-hidat is rekonstruálni kell, a feladat része többek közt a növénytelepítés és zajárnyékoló fal építése is.
A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt. Hazánkban 1920 után jelentős mennyiségben készültek betonutak, az ötvenes évekre 1200 kilométert tettek ki, a 70-es évektől azonban leállt ez a fajta útépítés, így mára elenyészővé vált ezen utak aránya.
A Közlekedéstudományi Intézet egyik jelentése szerint ugyanakkor az USA-ban a gyorsforgalmi úthálózat fele ilyen, és jelentős a betonutak aránya Németországban, Ausztriában és Belgiumban is,
kihasználva a nagyobb élettartamot, teherbírást és kisebb mértékű nyomvályúsodást.