A nagy forgalmú útszakaszt halálútnak is nevezik, mert miközben két autópályát – az M1-est és a szlovákiai D2-est – köt össze, csak 2×1 sávos.
Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik,
mert a vezetők egy része nem észleli, hogy már nem a sztrádán halad, hanem kétirányú forgalomban. Különösen a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor lankad a vezetők figyelme - írta a Magyar Idők.
Az M15-ös korszerűsítése hamarosan megkezdődhet, miután a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő győztest hirdetett a jelenleg 2×1 sávos „félautópálya” mintegy 14 kilométer hosszú szakaszának bővítésére. Ennek részeként
megépítik a hiányzó jobb pályát, míg a meglévő bal pályát felújítják. Hét felüljárót újonnan létesítenek, míg kilencet felújítanak.
Az M15-ös autóút része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak.
Az út teljes értékű autópálya lesz, burkolt leállósávokkal, a személygépkocsik 130 km/h-s sebességgel haladhatnak rajta.
A nyertes ajánlattevő az S+S M15 Konzorcium, vezetője a Strabag Építő Kft., amely nettó 19,5 milliárd forintos áron nyerte el a munkát. A kivitelezésre 29 hónapot kapott az építő, vagyis
a forgalomba helyezés időpontja várhatóan 2019 vége, 2020 eleje.
A projekt költségeiből 17,224 milliárd forint az Európai hálózatfinanszírozási eszköz révén finanszírozott támogatás, a fennmaradó összeg pedig hazai költségvetési hozzájárulás.