Felszámolják a magyar halálutat, végre autópálya lesz belőle

Vágólapra másolva!
A Mosonmagyaróvártól Rajkáig vezető M15-ös „félautópálya” átépítését a Strabag végezheti nettó 19,5 milliárd forintért. A fejlesztés két és fél év alatt, várhatóan 2020-ra készül el.
Vágólapra másolva!

A nagy forgalmú útszakaszt halálútnak is nevezik, mert miközben két autópályát – az M1-est és a szlovákiai D2-est – köt össze, csak 2×1 sávos.

Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik,

mert a vezetők egy része nem észleli, hogy már nem a sztrádán halad, hanem kétirányú forgalomban. Különösen a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor lankad a vezetők figyelme - írta a Magyar Idők.

Az M15-ös korszerűsítése hamarosan megkezdődhet, miután a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő győztest hirdetett a jelenleg 2×1 sávos „félautópálya” mintegy 14 kilométer hosszú szakaszának bővítésére. Ennek részeként

megépítik a hiányzó jobb pályát, míg a meglévő bal pályát felújítják. Hét felüljárót újonnan létesítenek, míg kilencet felújítanak.

Az M15-ös autóút része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak.

Az út teljes értékű autópálya lesz, burkolt leállósávokkal, a személygépkocsik 130 km/h-s sebességgel haladhatnak rajta.

A nyertes ajánlattevő az S+S M15 Konzorcium, vezetője a Strabag Építő Kft., amely nettó 19,5 milliárd forintos áron nyerte el a munkát. A kivitelezésre 29 hónapot kapott az építő, vagyis

a forgalomba helyezés időpontja várhatóan 2019 vége, 2020 eleje.

A projekt költségeiből 17,224 milliárd forint az Európai hálózatfinanszírozási eszköz révén finanszírozott támogatás, a fennmaradó összeg pedig hazai költségvetési hozzájárulás.