Kiderült, mikor számolják föl a rémes úthibákat az M1-es autópályán

M1-es autópálya
A mostani beruházással a pálya 28-as és 40-es kilométere közötti szakasz kap egybefüggő, új burkolatot.
Vágólapra másolva!
Szerencsére nem várják meg, amíg háromsávossá bővítik a Budapest és Győr közötti szakaszt.
Vágólapra másolva!
Az M1-es autópálya a Komárom-Esztergom megyei Tata határában Forrás: MTI/H. Szabó Sándor

Az M1 autópálya elhasználódott burkolata sok autósnak okoz bosszúságot. Főleg a külső sávban találhatóak úthibák, amelyeket vélhetően a jelentős kamionforgalom okozott. Több szakaszon emiatt 100 km/órában korlátozzák a sebességet, de természetesen ez nem jelent megoldást a problémára.

Megkérdeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy milyen ütemezéssel várható az aszfaltréteg felújítása, és ez milyen forgalmi fennakadásokkal járna. Válaszukban azt írták, hogy a hazai forrásból finanszírozott Komplex útfelújítási program 2017-2018-ban 100 milliárd forintos keretösszeggel folytatódik, ami országszerte mintegy 850 kilométernyi útszakasz rendbetételét fedezheti. Az M1 jobb pályája (Hegyeshalom felé) két, összesen

14 kilométernyi szakaszon újulhat meg idén és 2018-ban,

a beruházás üzemezését a közeljövőben véglegesítik.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy tervben van-e még a közeljövőben az M1 és az M7 háromsávossá bővítése, amit még 2016 végén döntött el a kormány (az M7-essel együtt). A minisztérium szerint az M1 a Budapest és Győr, M19 gyorsforgalmi úti csomópontja közötti szakaszon mindkét irányban három forgalmi sávosra bővül majd, de erre többet kell majd várni, mint az úthibák javítására, mert a közbeszerzés még folyamatban van. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. még idén megkötheti a szerződést a nyertessel, aztán az engedélyeztetés várhatóan másfél-két évet vesz majd igénybe.

Az építkezés legkorábban 2020 második felében kezdődhet meg,

a kormányhatározat szerint 2023 márciusáig kell majd befejezni.