Ez a busz most a csúcsok csúcsa, a baleseteket is megelőzi

setra
Vágólapra másolva!
Bár az S 431 DT-re még most se lehet azt mondani, hogy elavult lenne, a Setránál mégis úgy érezték, hogy tizenöt év és 2300 legyártott példány után elérkezett a váltás ideje.
Vágólapra másolva!

Az S 531 DT-vel teljessé vált a megújult TopClass és ComfortClass típuscsalád, immár az emeletes típus sem lóg ki a sorból - írta az Iho.hu. A busz főleg a biztonsági extrái miatt számít egyedülállónak: ezek között szót érdemel az opcionálisan kérhető PPC, amely műholdas segítséggel választja ki a domborzati viszonyokhoz illő optimális sebességfokozatot.

Forrás: Daimler

A kameráknak és a radaroknak már nemcsak a sávelhagyáskor van szerepük, hanem akkor is jelez a rendszer, ha a busz mellett kanyarodáskor például egy biciklis teker, sőt, egy busz elé kerülő gyalogos esetén állóra is fékezi magát a jármű.

Forrás: Daimler

Ez a funkció személyautókkal, illetve egyéb járművekkel és tárgyakkal is működik, így a ráfutásos, ütközéses balesetek nagy része elkerülhető, vagy azok súlyossága mérsékelhető. Erre korábban egyetlen busz sem volt képes a piacon.

Forrás: Daimler

A Setra új emeletes buszának különleges része a Mercedes S-osztályból származó illatosító rendszer, ami ajtónyitáskor és ráadott gyújtásnál aktiválódik, hat választható illat közül az egyik köszönti a 83 utast a fedélzeten.

A motor Mercedes OM 471 típusú, 12,8 literes, 510 lóerős, 2500 Nm-es maximális nyomatékkal, teljesíti az Euro VI-os normát. A sebességváltó automatizált, nyolcsebességes Mercedes PowerShift.