Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták.
A fejlődés a 2016-ban piacra dobott új modelleknek, illetve azoknak a régebbi modelleknek köszönhető, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata 300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert, az új Nissal Leaf pedig (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.
A hatótávolság növelését vagy
nagyobb akkumulátorral vagy az energiafelhasználás hatékonyságának javításával lehet elérni.
Az energiahatékonyság azonban csak kis mértékben javult az utóbbi időben, tehát a gyártók nagyobb akkumulátorokat szereltek a kocsikba.
A hatótávolság további növekedésére lehet számítani, mert a nagy gyártók - a Porsche, az Audi, a Volkswagen, a Daimler és a Ford - olyan elektromos autókat tervez 2020-ra, amelyek hatótávolsága jóval meghaladja a 300 kilométert. Az IFUA Horváth & Partners szakértői szerint 2020-ra az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtású kocsikkal átlagosan már mintegy
450 kilométert lehet majd autózni egyetlen töltéssel.