Az állatvédő kerítés alacsony,
a szarvasok könnyedén átugorják a sztráda mentén,
ahol olykor a gaz is embermagasságú, vagyis ideális búvóhelyet jelent a vadaknak – érvelnek a vadászok, és azt is hozzáteszik, hogy némely helyen
csak az a vad nem téved fel az autópályára, amelyik nem arra jár
- írta a Szabad Föld.
A Siófok környéki vadászegyesületet balesetek, őz-, sőt kutyaüldözéses történetek inspirálták arra, hogy közös megoldást keresve az államhoz forduljon. Vadászterületük ugyanis határos az M7-essel. A vadászok arra hívták fel a figyelmet, hogy a polgári törvénykönyv 2014-es változásáig két veszélyes üzem, a vadászat és a közlekedés találkozásának tekintettek egy vad által okozott balesetet, azóta azonban gyakorlatilag
minden alkalommal a vadásztársaságok felelőssége, ha a vad a sztrádára téved.
A sztrádán közlekedő autós a díjfizetés fejében joggal várja el, hogy biztosítsák a gyors és biztonságos közlekedés feltételeit, és az aligha várható el tőle, hogy a megengedett 130 km/h-s sebesség tudatában „óvatosabban” hajtson, ahol vadveszélyre figyelmeztető táblát lát.
Az autópálya-kezelő feladata a biztonságos közlekedés garantálása
– reagáltak vadászberkekből a lapnak arra a felvetésére, hogy valóban akkora-e a gond, hogy az M7-es autópálya jelentős szakaszát fokozottan veszélyes területnek nyilvánítják ezekkel a táblákkal.
A vadászok úgy tapasztalják: miközben ők több millió forintos összegeken vitáznak egy-egy vadbaleset után,
a sztráda mentén lévő területeket évek óta nem tartják karban, nem végeznek bozótirtást, és sok helyen valóban hiányos vagy alacsony a vadak feljutását megakadályozó kerítés.