A legszebb Volvo valójában nem is Volvo, és Kínából jön

Polestar 1
Vágólapra másolva!
A svéd gyártó új sportmárkája fogja gyártani az új, 600 lóerős hibrid kupét. Megvenni nem lehet majd, csak hosszú távra bérelni.
Vágólapra másolva!
Olyan, mint egy lapos Volvo S90 kettővel kevesebb ajtóval és Volvo-embléma nélkül Forrás: Volvo

A Volvo új kupéjának orrán azért nem látható a svéd márka ismert emblémája, a vasat jelképező nyíllal átszúrt kör, mert ezt az autót már az új sportmárkájuk, a

Polestar (sarkcsillag) termékeként mutatták be.

Korábban a Polestar részleg a legsportosabb Volvók kifejlesztéséért felelt házon belül, de mára önálló márkává fejlesztették, kicsit hasonlóan, ahogy a Mercedes tette azt nemrég az AMG-vel.

Egy ultramodern gyárban készül majd a kínai Csengtuban 2019 közepétől, legfeljebb évi 500 példányban Forrás: Volvo

Ami nagy különbség a németekhez képest, hogy

a Polestar kínálatában kizárólag hibrid és tisztán elektromos sportos autók szerepelnek majd.

A hétfőn Sanghajban leleplezett Polestar 1 lesz a márka első modellje, amit később egy tisztán elektromos, négyajtós és egy magas építésű szabadidő-autó követ majd.

A nyomaték 1000 Nm

A Polestar 1-ben hibrid hajtáslánc dolgozik: a hátsó kerekeket két villanymotor hajtja, amelyek összesen 218 lóerőt képesek leadni. Elöl a Volvo kétliteres, 382 lóerős turbós-kompresszoros motorja próbálja leradírozni a mintát az első kerekekről, a komplex hajtásrendszer összteljesítménye eléri a 600 lóerőt, a nyomatéka pedig az 1000 Nm-t.

A műszerfal is a Volvókból származik, csak az embléma „sarkcsillagos” lett Forrás: Volvo

Egyetlen feltöltéssel a Polestar 1 elméletileg

150 kilométert képes megtenni tisztán elektromos módban,

ami még akkor is új rekord lenne a hibrid autók között, ha ebből a gyakorlatban csak 100 valósulna majd meg. Ilyenkor csak a hátsó kerekek hajtanak, de hibrid üzemmódban természetesen összkerekes az autó. Hátul a nyomatékvektor-szabályozással kerekenként külön szabályozható az útra átvitt erő mértéke, ami növeli a stabilitást és a kanyarsebességet is.

A csomagtartó egy részét a villanymotoros hátsó hajtás foglalja el Forrás: Volvo

A 4,5 méter hosszú Polestar 1 formája erősen emlékeztet a mostani Volvo-formanyelv első képviselőjére, a 2012-ben leleplezett Concept Coupéra. Nem véletlen a hasonlóság: a tanulmányautót az a Thomas Ingenlath tervezte, aki nemrég még a Volvo dizájnfőnöke volt, ma pedig már ügyvezetőként a Polestart vezeti.

Ugyanarra a padlólemezre épül a kupé, mint a Volvo S90, de a modularitás révén a tengelytávot 320, a hátsó túlnyúlást 200 mm-rel kurtították meg. Bár a benzinmotor elöl van, a teljes tömegnek csak a 48 százaléka terheli az első tengelyt Forrás: Volvo

Az alkatrészek fele a Volvo S90-ből származik,

a másik fele viszont új fejlesztésű, például a futómű-specialista Öhlins fokozatmentesen állítható elektronikus felfüggesztését (CESi) is elsőként a Polestar 1 kapja meg. Azzal, hogy a karosszériát szénszálból készítették el, nemcsak a tömeget csökkentették 230 kilóval, de a karosszériát is 45 százalékkal merevebbé tették.

A lassításról hatdugattyús, 40 centi átmérőjű Akebono tárcsafékek gondoskodnak, a gyorsulás 0-100 km/órára kb. 3 másodpercig tart Forrás: Volvo

Nem lesz kapható szalonokban

A Polestar autókat online felületen lehet majd megrendelni, két- vagy hároméves előfizetéses konstrukcióban. Az indulórészlet nélküli, havidíjában minden járulékos költséget tartalmazó előfizetés olyan szolgáltatásokra is kiterjed, mint az autót az ügyfélnél átvevő, majd azt házhoz visszaszállító szervizszolgáltatás, vagy az alternatív Volvo-, illetve Polestar-modellek bérlésének lehetősége.