A svéd Teknikens Värld újság négy hónapja pickupokat vizsgált a hírhedt jávorszarvas teszten, ami abból áll, hogy 60 km/h sebességnél sávot kell váltani, és egy másodpercen belül vissza kell térni az eredeti sávba.
Ezen a próbán a magas építésű terepjárók és szabadidő-autók gyakran elvéreznek, így járt az új Toyota Hilux is, amely
két kerékre állt, és csak a sofőr rutinjának köszönhetően úszta meg a borulást.
A feláras 265/60 R18-as, és a pár nappal később vizsgált 265/65 R17-es alapméretű abroncsokkal is ilyen viselkedést tapasztaltak a tesztelők. Érdekes, hogy 2007-ben az előző Hilux generáció szintén így viselkedett az éles próbán.
A Toyota természetesen azonnal vizsgálatot indított, és nemrég bejelentette, hogy visszahívja a Hiluxokat, hogy hasonló esetek a jövőben ne történhessenek. A szakszervizben végrehajtandó módosítások nem jelentősek: nagyobb keréknyomást írnak elő, és átprogramozzák a VSA-nak hívott elektronikus menetstabilizáló rendszert.