Ez az Opel felrobbanthatja a villanyautók piacát

Opel Ampera-e
Vágólapra másolva!
Bő 500 kilométert megy el egy töltéssel az Ampera-e, és állítólag nem is lesz túl drága. Utastere tágasabb a Corsáénál, de kisebb az Astráénál, gyorsulásban pedig a sportkocsik szintjét nyújtja.
Vágólapra másolva!

Az Opel vezérigazgatója, Kart-Thomas Neumann azzal büszkélkedett a Párizsi Autószalonon tartott beszédében, hogy egy új Ampera-e töltés nélkül tette meg egy nappal korábban a London-Párizs közötti, több mint 400 kilométeres utat, és még a francia fővárosba érve is maradt kb. 80 kilométerre elegendő energia az akkumulátorában.

Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Ez összhangban van azzal a bejelentéssel, hogy az új villanyautó

az európai mérési ciklus szerint több mint 500 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

Ez 100-zal több a szintén Párizsban debütált, nagyobb akkumulátoros Renault Zoé hatótávjánál, 200-zal több a nagy akkumulátoros BMW i3 hatótávjánál, és kétszer annyi, mint a tavaly frissített Nissan Leaf hatótávja. 500 kilométert eddig csak a Teslák tudtak megtenni egy töltéssel, de az amerikai autót nem illik ebbe a társaságba keverni, mert többször annyiba kerül, mint a felsorolt autók.

Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az Ampera-e a Chevrolet Bolt testvérmodellje,

szinte csak az emblémákat cserélték le az amerikai változathoz képest. A gyártás is a tengerentúlon zajlik, hasonlóan az előző, hibrid hajtású Amperához.

Úgy gyorsul, mint egy sportkocsi

Nemcsak messzebb megy konkurenseinél, hanem erősebb is az új Opel:

a villanymotor teljesítménye 204 lóerő,

nyomatéka 360 Nm, ami azonnal, már induláskor elérhető. Így könnyű kilőni a zöld lámpától, 0-ról 50 km/h-ra 3,2, 100-ra 7,2, 80-120 km/h-ra 4,5 másodperc alatt gyorsul a kocsi, a csúcssebességét 150 km/órára korlátozták.

A motor elöl van, az akku a padlóban Forrás: Opel

Normál, „Drive" módban a vezetőnek a lassításhoz csupán a „gázpedálról" kell levennie a lábát, ugyanis automatikusan rekuperál és fékez az ilyenkor generátorként működő villanymotor. „Low" módban még fokozódik is a motor fékhatása és az energia visszanyerése.

10,2 colos érintőképernyő, belső wifi hotspot akár hét eszköz számára, átlagos anyagminőség Forrás: Opel

Egy kormánykerék mögötti fül manuális meghúzására pedig bekapcsol a teljes visszatöltés. Az utóbbi két üzemmódban olyan nagy a fékezőnyomaték, hogy normál forgalmi viszonyok között nem is kell a fékpedálra lépni, kizárólag a gázpedállal szabályozható biztonságosan a sebesség.

Öten is elférnek benne

A 4,17 méteres, ötszemélyes Ampera-e beválhat a mindennapi használatban is, hiszen

csomagtartója pótkerék nélkül 381 literes, és belül öt felnőtt is elfér.

A 60 kilowattórás, összesen 288 lítiumion-cellából álló, padlóba rejtett akkumulátor a GM és fejlesztőpartnere, az LG konstrukciója. Gyorstöltővel 30 perc alatt 150 km-es hatótávhoz lehet majd jutni, hagyományos konnektorból azonban várhatóan lassan lehet majd feltölteni.

Hátul nagy a láb- és fejtér, de vállban kicsit szűk Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A nagyobb nyugat-európai piacokon

2017 tavaszán kezdik az Ampera-e értékesítését,

Magyarországon azonban valószínűleg csak 2018-ban lesz megvásárolható. Egyelőre az európai ár még ismeretlen, de jó támpontot adhat, hogy Amerikában a Chevrolet Bolt 37495 dollárba, azaz 10,3 millió forintba kerül.

A zöld rendszám, a villanyautók számára nyújtott 1,5 milliós állami ártámogatás, az egyedülállóan nagy hatótávolság, a tágas utastér és az erős motor miatt nálunk is keresett típussá válhat.