Erre számíthat, ha négyévszakos gumikat tesz az autójára

gumiteszt
Vágólapra másolva!
Egy német és egy osztrák szervezet közös tesztjén egyszerre tízféle négyévszakos abroncs teljesítményét vizsgálták. Száraz úton nem meggyőzőek, de téli körülmények között sem igazán jók.
Vágólapra másolva!

A német ACE és testvérszervezete, az osztrák ARBÖ a négyévszakos abroncsok népszerűségének töretlen emelkedése miatt döntött úgy, hogy tízféle garnitúra tudását teszteli 205/55 R16 méretben.

Nem meglepő módon az eredmények igazolták azt, hogy a négyévszakos abroncsok inkább a téli keverékhez állnak közelebb, mint a nyárihoz, a télen is használható nyári gumiként reklámozott Michelin CrossClimate kivételével.

Forrás: Auto Club Europa

A referenciaként vett nyári gumi fékútja 37,8 méter volt száraz útfelületen 100 km/h-ról állóra fékezve, a referencia téli gumié 45,7 méter. Ehhez képest a négyévszakosok átlaga 45,1 méter volt.

Sorrendben: a fékút havon, nedves, végül száraz aszfalton (négyévszakos gumik jelölése Ganzjahresreifen) Forrás: Auto Club Europa

Nedves úton (itt 80-ról fékeznek állóra) a referencia nyári gumi adata 52,0, a télié 60,8 méter volt, ehhez képest a négyévszakosok átlaga 60,5 méterre jött ki.

Havon fékezve (50-0 km/h) a referencia téli gumival 25,4 méter alatt állt meg az autó, a négyévszakosok átlaga 29,2 méter volt.

Forrás: Auto Club Europa

A gumikat külön vizsgálva mindössze egyetlen abroncs, a Nokian Weatherproof kapott nagyon ajánlott minősítést, második helyen a Goodyear, harmadikon a Michelin végzett. A negyedik helytől az abroncsok már csak feltételesen, illetve nem ajánlott minősítést kaptak.

A Bridgestone és a Pirelli négyévszakos abroncsa egyaránt nem ajánlott értékeléssel zárt.