Tágra nyílnak a jókora ajtók, könnyű a beszállás a magas üléspozíciójú kabinba. A vezető környezetében minden kézre áll, még az aprócska, kinövésszerű bajuszkapcsolók is, amelyek hajlamosak tönkremenni (az irányjelzők kanyarodáskor átlendülhetnek az ellentétes irányba, téves jelzést adva így a többi autósnak).
Gusztusos a kárpitozás,
ma sem hat idejétmúltnak a puha felső peremű, kétszínű pultba tett digitális kijelző.
A volán karimája fényes, alul egy-két ponton a felső réteg már elfogyott, a váltógomb kellemetlenül ragacsos, több helyen is levált a festett műanyagokról a felső lakkréteg.
Alkatrészárak (Ft)*
Első féktárcsa 15 589
Fékbetét 10 640
Hátsó lengéscsillapító 27 407
Bal első fényszóró 85 307
Gyújtótrafó 11 960
Hátsó kipufogódob 32 021
Kuplungkészlet 63 713
* Minőségi, de nem gyári alkatrészek árai internetes áruház adatai alapján
Jókorák az ajtózsebek,
és rengeteg kisebb-nagyobb, jól használható tároló segíti az úti holmik elhelyezését, ebben a tekintetben nemigen akad párja a franciának.
A második sor három különálló ülése sínen tologatható, kivehető, támlájuk is több pozícióban rögzíthető,
ez sem általános ebben a szegmensben (ma már nem is jellemző). Menet közben semmi sem zörög.
Árak és kínálat (Ft)*
Citroën Xsara Picasso
979 000–1 399 000
Ford C-Max
1 390 000–1 899 000
Honda FR-V
1 699 000–2 580 000
Mazda5
1 599 000–2 399 000
Opel Zafira
1 370 000–2 000 000
Renault Scenic
999 000–1 689 000
Toyota Verso
1 599 000–2 390 000
Volkswagen Touran
1 530 000–2 150 000
* 2006/2007-es évjáratú, ötüléses, benzines modellek hazai internetes használt autós portálról
Alapból 430 literes csomagtere síkokkal határolt, egyszerűen bővíthető, jól pakolható, a kinyitott raktérfedélajtó alá 180-185 cm-es pakoló még be tud állni. Ajtajai úgy csapódnak, mint az ólajtó.
Az 1,6 l-es 113 lovas négyhengeres csendes, alapjáraton szinte teljesen néma, rezgéseket sem közvetít a volánra. Már 1500-as fordulattól jó dinamikával mozgatja az autót, gázreakciója élénknek mondható, elindulási hajlama is rendben van, kellő erőtartalékokkal bír, és magasabb fordulat számtartományokban sem lesz hangos.
Ötfokozatú váltója (francia autós mércével mérve) meglepően precíz, a kulissza is pontos, a kart könnyű tologatni, áttételezése is rendben van: 3000/perc fordulatnál ötödikben 120 km/óra körül jár a mutató. Vegyes üzemben 7,5-8,5 l/100 km közötti értékekre számíthatunk, vezetési stílustól függően.
Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve
remekül rugózik, jól szűri az úthibákat,
igaz, a felfüggesztések felől erős zajok jönnek, ha átfutunk egy úthibán. Ívmenete közel semleges, a kasztni erősen megdől viszont, ha sportosra vesszük a tempót.
A 3,1 fordulatos volán elég élettelen, középállásban viszont határozott, a rásegítése mértéke megfelelő. A Scénic egyenes futása rendben van, négytárcsás fékrendszere szépen lassít, kár, hogy a fék és a gáz kissé közel került egymáshoz. A futómű irányából nem jön kopottságra utaló hang, zörej, a motor sem eszi az olajat.
Előnyei:
+ Olcsó
+ Tágas lábtér elöl-hátul
+ Tetszetős belső
+ Szellemes tárolóhelyek
+ Jól variálható utas- és csomagtér
+ Kivehető hátsó ülések
+ Finom rugózás
+ Gazdag felszereltség
+ Kilátás
+ Jól pakolható, tágas raktér
+ Teljes értékű pótkerék
+ Jól kapcsolható váltó
Hátrányai:
- Kopott, törött műanyagok
- Hangos futómű
- Kis méretű külső tükrök
- Magasabbaknak szűk hátsó fejtér
- Kongva záródó ajtók, recsegő kilincsek
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom [cm3]: 1598