A magyaroknak már nem kell dízelautó, nagy fordulat a piacon

Porsche Panamera dízel
Vágólapra másolva!
Idén augusztusban hosszú idő után először fordult elő, hogy a potenciális autóvásárlók többször kerestek rá benzines modellekre, mint dízelre. Új és importautóból is egyre kevesebb a dízel.
Vágólapra másolva!

Míg 2013 elején még majdnem kétharmad-egyharmad arányban kerestek dízeles, illetve benzines személyautókat a potenciális vevők, idén augusztusban először fordult elő, hogy a benzines keresések meghaladták a dízelmotorra történő kereséseket – derült ki a Használtautó.hu adataiból. A tendencia, amely már jóval az egy évvel ezelőtti dízelbotrány kirobbanása előtt megkezdődött, várhatóan töretlenül folytatódik tovább a jövőben is.

Forrás: Használtautó.hu

A cég közleménye szerint úgy tűnik, az elmúlt öt-hat év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél.

Míg 2013-ban az importált használt autók 66 százaléka dízelüzemű volt, az idei év első felére ez az arány 55 százalékra csökkent. Annak ellenére történt mindez, hogy a használtan behozott autók körében sok a zömében dízelhajtású felső-középkategóriás és családi autó.

Forrás: Használtautó.hu

A forgalomba helyezett új autók körében a benzines autók mindig is többségben voltak, ám a dízelautók aránya itt is folyamatos csökkenést mutat: míg 2013-ban még a forgalomba hozott új autók 46 százalékát képviselték, tavaly év végére ez az érték 42 százalékra csökkent a piac növekedése mellett.

A Renault szerint annyi a dízelmotoroknak

Az emissziós előírások teljesítésének magas költségeire való tekintettel a dízelmotorok valószínűleg el fognak tűnni a Renault európai modelljeiből. A Renault vezetőségének júliusi zárt ülésén Thierry Bollore versenyképességi igazgató a Reuters informátorai szerint kétségbe vonta a technológia jövőjét arra hivatkozva, hogy "a szigorúbb előírások és tesztek egészen addig meg fogják növelni a technológiai költségeit, amíg ki nem szorul a piacról".

A Renault és együttműködő partnere, a Nissan arra számít, hogy a következő emissziós norma, az Euro 7 ismét meg fogja felezni a megengedhető nitrogénoxid-kibocsátási határértéket. A Renault szóvivője nem kommentálta a hírügynökség értesülését.

Miközben fokozatosan hanyatlik a dízelautók népszerűsége, egyre több autós figyelme fordul az alternatív (hibrid, elektromos) hajtású személyautók felé. Bár a teljes piacot tekintve ezek a járművek egyelőre még csak 1-2 százalékot képesek kihasítani maguknak, a Használtautó.hu adatai igen kedvező tendenciákról árulkodnak. Míg tavaly augusztusban 31 ezren kerestek rá konkrétan hibrid autóra, idén augusztusban ugyanez az érték 51 ezer volt (+65%). Ugyanebben az időszakban az elektromos autók iránti érdeklődések száma 8-ról 18 ezerre ugrott (+125%).