Így lesz a fémhengerből Made in Hungary feliratos autó

audi tt roadster audi győr gyárlátogatás 2014.
Vágólapra másolva!
A bejáraton hatalmas acél- és alumíniumtekercsek érkeznek, a kijáraton pedig kész autók távoznak: nagyon leegyszerűsítve így írható le egy autógyár működése. De minek egyszerűsíteni, amikor az üzemben olyan sok érdekes munkafolyamat végén lesz kész autó? Videósorozatunk első részében bepillantunk a győri Audi-gyár kulisszái mögé.
Vágólapra másolva!

Lassan 23 éve annak, hogy a Rába sokáig tervezett, de végül használaton kívüli csarnokában megkezdődött az Audi-motorok gyártása, azóta pedig a Skodától a Lamborghiniig a VW-konszern megannyi autójában győri szív dobog.

Egy A3-ason dolgoznak a robotok Forrás: ©Stefan Warter/Audi AG/Stefan Warter

A hazai járműipar szempontjából másik legfontosabb mérföldkőhöz 1998-ban érkezünk, amikor megkezdődött a gömbölyded TT sportkocsik összeszerelése. Ahogy teltek az évek, úgy lett

egyre nagyobb a helyben vagy magyar beszállítóknál készülő alkatrészek aránya,

mára pedig az TT és A3 Limousine, Cabrio modelleknél az autógyártás teljes folyamata az Audi Hungáriánál valósul meg, innen exportálják őket a világ minden tájára.

Hogyan készül? - videósorozatunk első autós adásában bemutatjuk a gigantikus présgépek munkáját, a hegesztőrobotok bámulatos mozgását és a karosszériagyár többi érdekességét, a folyamatok közt pedig a helyi mérnökök segítenek eligazodni. Nézze velünk a Made in Hungary típustáblás kocsik születését!