Zseniális pickuppal rukkolt elő a Honda

Honda Ridgeline
Vágólapra másolva!
Üresen dobálósan rugózik, nincs hová tenni a kisebb holmikat, irtózik a sportos vezetései stílustól. A legtöbb pickup kompromisszumokat követel, de a Hondánál most sok hátrányt kiküszöböltek. Kár, hogy a Ridgeline-t főleg Amerikának szánják. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Honda

A legtöbben valószínűleg nem is hallottak róla, de a Honda már több mint tíz éve gyárt pickupot, igaz, csak az észak-amerikai piacra. Furcsa fazonja miatt azonban nem sok babér termett a Ridgeline-nak, egészen mostanáig:

Detroitban bemutatkozott a második generáció,

a korábbinál sokkal emészthetőbb formatervvel.

Forrás: Honda

Amerikai viszonylatban kompakt járműről van szó a maga 5,25 méterével, európai szemmel nézve viszont nem apróság, körülbelül akkora, mint az aktuális Nissan Navara és társai. Azoktól eltérően viszont nem létraalvázra épül, hanem önhordó karosszériás, a szokásos hátsó merev híd helyett pedig független, csavarrugós felfüggesztést kap.

Forrás: Honda

Így kevésbé bírja ugyan a teherhordást és a terepezést, viszont sokkal könnyebb, kényelmesebb, sportosabb, márpedig a vevők többsége úgyis aszfaltúton használja.

Az SUV-technikával igazi kakukktojás lesz a pickupok között,

de az összkerékhajtásával jó társ lesz a szabadidős programokhoz. Partimobilnak is beválik, a platófalba ugyanis felárért időjárásálló, membrán nélküli hangszórókat építenek be, gombnyomásra a raktér lemezei is beszállnak a muzsikába.

Forrás: Honda

Praktikusabb újítás, hogy a plató hátfalát nem csak le, hanem oldalra is lehet hajtani, így sokkal könnyebb kihalászni a holmikat. Szintén okos ötlet, hogy a rakfelület alatt egy szigetelt,

vízálló rekeszt alakítottak ki az apróságoknak.

Honda-módi szerint moziszékként fel lehet hajtani a hátsó üléseket a duplafülkés kabinban, úgyhogy oda is lehet kényesebb cuccokat pakolni.

Forrás: Honda

A Ridgeline csak 3,5 literes V6-os benzinmotorral és automataváltóval kapható, az amerikai piac ízlése szerint. Ha az orrába betennének egy dízelt, a világ más tájain, például Európában is sikeres lehetne. Mivel a 2,2-es CDTi-t már nyugdíjazták, csak az 1,6-os biturbó dízellel lenne esély gyártani, így teljessé válna a formabontás a pickupok között. Erre azonban egyelőre nemigen látszik esély.