Esztergomban felejtették a Suzuki S-Crosst

Suzuki Baleno
Vágólapra másolva!
A Suzuki a nagy autómárkák közül egyedül nem tartott sajtótájékoztatót Genfben, aminek az lehetett az oka, hogy nem is hoztak semmi újdonságot, pedig sokan lettek volna kíváncsiak a felfrissített SX4 S-Cross-ra és az új Iginsre. Magtudtunk viszont pár részletet a Baleno bevezetéséről.
Vágólapra másolva!

A Suzuki sajtósától sikerült megtudnunk Genfben, hogy az indiai gyártású, de Japánban fejlesztett Balenót május végétől fogják értékesíteni Magyarországon. Az árról még nem árultak el semmi konkrétumot, csak annyit, hogy

drágább lesz a Swiftnél,

vagyis az alapverzió is biztosan többe fog kerülni 3,3 millió forintnál.

Otthon maradt a frissített SX-4 S-Cross, ez még a régi Forrás: Gulyás Péter - Origo

Ez végül is indokolt, mert az 5 mm híján 4 méter hosszú Baleno jóval tágasabb a Swiftnél (a csomagtere például 355 literes), és a technikája is modernebb. Ebben mutatkozik be az új padlólemez, és a háromhengeres,

egyliteres, 111 lóerős Boosterjet turbómotor,

amivel 200 km/h a végsebesség, de az európai norma szerint csak 4,5 liter az átlagfogyasztás.

A Baleno az egyliteres turbómotorral megfutja a 200 km/h-t Forrás: Gulyás Péter - Origo

A turbómotornál olcsóbb lesz a Swiftből ismert, 1,2 literes, kettős befecskendezésű négyhengeres, amely 90 lóerős. Ehhez a motorhoz SHVS nevű enyhe hibrid rendszert is lehet rendelni, ami 4,4-ről 4 literre csökkenti az átlagfogyasztást.

Tekintélyes 2520 mm a tengelytávolság Forrás: Gulyás Péter - Origo

A hibrid hajtás integrált villanymotor-generátort használ, ami besegít indításkor és gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során. Az energia tárolására a rendszer egy kompakt, nagyteljesítményű lítiumion-akkumulátort alkalmaz, amelyet az első ülés alatt helyeztek el. Természetesen a motort start-stop rendszerrel is felszerelték. Az SHVS mindössze 6,2 kg-mal növeli a jármű súlyát.

A kiskategória legnagyobb csomagterével rendelkezik Forrás: Gulyás Péter - Origo

Az alapfelszereltségű Baleno mindössze 865 kilós, de a full extrás, turbós tömege is megáll 980 kilónál, ami remek eredmény.