Végre hivatalos és végleges képeket közölt a Hyundai az új Ioniq modelljéről, amelynek fő különlegessége, hogy háromféle hajtáslánccal is forgalmazzák majd.
Lesz belőle klasszikus és plug-in hibrid, valamint teljesen elektromos kivitel is.
A most közölt fotókon az autó hátsó része és a műszerfal látható. A külsőt illetően a kissé ijesztő látványt nyújtó Toyota Prius-szal szemben a jelenlegi Hyundai modellpalettába illeszkedő formákat kapunk, amely biztosan nem fog elriasztani a konzervatív ízlésű vásárlókat sem.
A hátsó szélvédő itt is rendkívül lapos szögben áll a minél jobb aerodinamika érdekében, míg a kilátást egy függőleges ablaksáv segíti (bizonyára lesz tolatókamera is). A külsőhöz hasonlóan
a beltér is inkább hagyományos, mintsem formabontó.
A hibrid hajtásra a beltérben több helyen felbukkanó kék díszcsíkok és varrások utalnak, és a csapott aljú sportkormány is jól mutat.
Elsőként a normál hibrid verzió kerül piacra, amelyben a kifejezetten az Ioniq számára kifejlesztett, 1,6 literes, Atkinson-ciklusú, közvetlen befecskendezéses benzinmotor 105 lóerőt és 146 Nm-t ad le. Ezt egészíti ki a villanymotor 43,5 lóereje és 170 Nm-es nyomatéka. A Hyundai szerint a kocsi viszonylag sportos vezethetőségű lesz, mert
a hatfokozatú duplakuplungos váltó fürgén kapcsol, és a CVT-kkel ellentétben nem ad nyúlós érzést,
a mélyre tett lítium-polimer akkumulátor révén alacsonyan van a kocsi súlypontja, és a hátsó futómű is igényes, többlengőkaros rendszerű.
A pontos műszaki adatok még nem ismertek, de egy kiszivárgott adat szerint 4,46 literes átlagfogyasztásra számíthatunk, legalábbis a koreai mérési ciklus alapján. Az Ioniq európai változata márciusban, Genfben mutatkozik be.