Egy Hyundai a Toyota Prius legkomolyabb kihívója

Hyundai Ioniq hibrid plug-in elektromos
Vágólapra másolva!
Az alternatív hajtású autók között a legsikeresebb a már negyedik generációjánál tartó Toyota Prius. Eddig igazán komolyan senki nem tudta megszorongatni, ám 2016-ban komoly ellenfél érkezik Dél-Koreából, a Hyundai Ioniq.
Vágólapra másolva!

Végre hivatalos és végleges képeket közölt a Hyundai az új Ioniq modelljéről, amelynek fő különlegessége, hogy háromféle hajtáslánccal is forgalmazzák majd.

Lesz belőle klasszikus és plug-in hibrid, valamint teljesen elektromos kivitel is.

A most közölt fotókon az autó hátsó része és a műszerfal látható. A külsőt illetően a kissé ijesztő látványt nyújtó Toyota Prius-szal szemben a jelenlegi Hyundai modellpalettába illeszkedő formákat kapunk, amely biztosan nem fog elriasztani a konzervatív ízlésű vásárlókat sem.

Sokkal visszafogottabb és harmonikusabb a forma, mint a negyedik generációs Priusé. A motorháztető és a csomagtérfedél alumíniumból van, ezen kívül sok nagyszilárdságú acélt is felhasználtak a karosszériához Forrás: Hyundai

A hátsó szélvédő itt is rendkívül lapos szögben áll a minél jobb aerodinamika érdekében, míg a kilátást egy függőleges ablaksáv segíti (bizonyára lesz tolatókamera is). A külsőhöz hasonlóan

a beltér is inkább hagyományos, mintsem formabontó.

A hibrid hajtásra a beltérben több helyen felbukkanó kék díszcsíkok és varrások utalnak, és a csapott aljú sportkormány is jól mutat.

A műszerfal olyan, mint a Hyundai Tucsonban Forrás: Hyundai

Elsőként a normál hibrid verzió kerül piacra, amelyben a kifejezetten az Ioniq számára kifejlesztett, 1,6 literes, Atkinson-ciklusú, közvetlen befecskendezéses benzinmotor 105 lóerőt és 146 Nm-t ad le. Ezt egészíti ki a villanymotor 43,5 lóereje és 170 Nm-es nyomatéka. A Hyundai szerint a kocsi viszonylag sportos vezethetőségű lesz, mert

a hatfokozatú duplakuplungos váltó fürgén kapcsol, és a CVT-kkel ellentétben nem ad nyúlós érzést,

a mélyre tett lítium-polimer akkumulátor révén alacsonyan van a kocsi súlypontja, és a hátsó futómű is igényes, többlengőkaros rendszerű.

Az Ioniq formája sokkal könnyebben befogadható, mint a Priusé Forrás: Hyundai

A pontos műszaki adatok még nem ismertek, de egy kiszivárgott adat szerint 4,46 literes átlagfogyasztásra számíthatunk, legalábbis a koreai mérési ciklus alapján. Az Ioniq európai változata márciusban, Genfben mutatkozik be.