Végre kisebb autókban is gondolkodik a Volvo

Volvo 40
Vágólapra másolva!
A villanymotoros 40.1 és a 40.2 tanulmányok új irányt jelölnek ki a svéd márka számára, egyben a Volvo globális kompakt modellstratégiájának kezdetét is jelentik.
Vágólapra másolva!

Az új tanulmányautók elsőként alkalmazzák a Volvo új kompakt moduláris platformját (CMA), amelyet a kis és kompakt méretű autók számára fejlesztettek ki a kínai tulajdonossal, a Geely-vel közösen.

Fent a nagyobb Volvók, lent a kisebbek új, moduláris padlólemeze. Sok a hasonlóság Forrás: Volvo

A Volvo kompakt modellstratégiája fontos része a márka jelenleg zajló átalakulásának, amelynek célja, hogy négy éven belül ütőképesebb versenytársként léphessenek fel a német és japán prémium autógyártókkal szemben.

Kicsit sem emlékeztet a mai V40-re a Volvo 40.2 Forrás: Volvo

Viszonylag merész formatervük és az elektromos/hibrid hajtásláncaik mellett az új kompakt modellek állítólag a világ legfejlettebb biztonsági szériafelszerelését is kínálják majd a szokásos skandináv belső dizájn mellett.

Szedánnak tűnik, de valójában ötajtós ferdehátú Forrás: Volvo

Ebben az új globális kompakt modellcsaládban helyet kap majd egy tisztán elektromos meghajtású modell, amiből a most leleplezett 40.2 tanulmány ad ízelítőt. A valószínűleg

a következő V40-est előrevetítő

kocsiról csak annyit árultak el, hogy 350 kilométeres hatótávot biztosít majd számára a padlóba beépített akkumulátor.

Már most látszik, hogy tolatókamera nélkül nem lesz érdemes megvenni Forrás: Volvo

Egyébként

a Volvo első elektromos modellje 2019-ben jelenik meg

az S90-es nagyobb padlólemezén, és csak ezt követően érkezhet meg a képen látható alsó-középkategóriás villanyautó szériaváltozata.

A svéd gyártó bevallott célja, hogy 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos járművet értékesítsen.

A Volvo 40.1 SUV valószínűleg már 2017-ben gyártásba kerül XC40-ként Forrás: Volvo

A másik új tanulmány, a 40.1 egy kompakt szabadidő-autó konnektoros hibrid hajtással. Az új T5 Twin Engine hajtáslánc egy 1,5 literes háromhengeres, turbós benzinmotorból, egy szintén új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóból, és egy ebbe beépített villanymotorból áll.

Fő ellenfele az Audi Q3, a BMW X1, és a Mercedes-Benz GLA lesz Forrás: Volvo

A komplett hajtásrendszer összteljesítménye meghaladja a 250 lóerőt. A 9,7 kilowattórás, padlóba rejtett akkumulátor 50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.

A Volvo 40.1 hátsó lámpája a Nissan Juke-ra emlékeztet Forrás: Volvo

Ennek a kocsinak a szériaváltozata már 2017-ben gyártásba kerül XC40 néven, de eleinte valószínűleg még hagyományos motorokkal. Később jöhet a fronthajtású hibrid, még később összkerekes hibrid is készülhet, amiben a hátsó tengelyt villanymotor fogja hajtani, akárcsak a már piacon lévő XC90 T8-ban.